سود خالص آرامکو در سه ماه دوم منتهی به ۳۰ژوئن امسال به ۹۵ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال (۲۵ میلیارد و ۴۶۰ میلیون دلار) رسید، در حالی‌که این رقم در سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی ۲۴ میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال بود. بر اساس برآورد میانگین پنج تحلیلگر، تحلیلگران سود خالص ۲۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلاری را برای آرامکو در سه ماه دوم امسال پیش‌بینی کرده بودند. سود سهام آرامکو در سه ماه دوم ۱۸میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده است که در سه ماه سوم پرداخت می‌شود.

امین ناصر، مدیرعامل آرامکو گفت: نتایج سه ماهه دوم آرامکو از افزایش شدید تقاضای انرژی در سراسر جهان حکایت دارد و با بهبود شرایطی به سمت نیمه دوم سال ۲۰۲۱ گام بر‌می‌داریم.

سعودی آرامکو در ماه ژوئن در نخستین مرحله فروش صکوک بر پایه دلار آمریکا، ۶ میلیارد دلار جمع‌آوری کرد که انتظار می‌رفت به تامین سود سهام کلان که بیشتر به دولت تعلق می‌گیرد، کمک کند. کنسرسیومی از جمله ئی‌آی‌جی گلوبال انرژی پارتنرز (EIG Global Energy Partners) مستقر در واشنگتن در ماه ژوئن، قرارداد خرید ۴۹درصد از شبکه خطوط لوله متعلق به شرکت سعودی آرامکو عربستان را به قیمت ۱۲میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار امضا کرد.