عربستان از بهبود اوضاع بازار نفت خبر داد

امین ناصر، مدیرعامل شرکت نفتی آرامکو عربستان، اعلام کرد که علیرغم تداوم تهدید گسترش موج دوم شیوع ویروس کرونا اما نشانه‌هایی وجود دارد که ثابت می‌کند بازار نفت جهانی رو به بهبود است.

وی گفت که انتظار می‌رود بهبود اوضاع در بازار جهانی نفت ادامه یابد.

ناصر البته گفت: ماه‌های گذشته سخت‌ترین دورانی بوده است که صنعت نفت جهانی تاکنون به خود دیده است.

این مقام سعودی ادامه داد: اتفاقات ۶ ماه گذشته، که شاهد کاهش شدید تقاضا ناشی از اعمال محدودیت‌های کرونایی در سراسر جهان بود، شبیه به هیچ بحران دیگری در تاریخ صنعت نفت نبوده است.

وی گفت این اتفاق بسیار متفاوت بود. نسل من چنین چیزی را تا به حال تجربه نکرده بود و من فکر نمی‌کنم که جهان هم تاکنون چنین رخدادی را شاهد بوده باشد.

وی تاکید کرد اگر شما به تبعات اقتصادی شیوع کرونا و آنچه در جهان اتفاق افتاده است، نگاه کنید پر واضح است که تبعات آن بسیار جدی بوده است.

ناصر البته گفت: علائمی وجود دارد که نشان می‌دهد علیرغم وجود تهدید موج دوم شیوع کرونا اما بازار نفت جهانی اوضاع بد خود را پشت سر گذاشته و رو به بهبود پیش می‌رود.

وی تاکید کرد در مرحله کنونی ما شاهد بهبود اوضاع هستیم اما در عین حال این روند بستگی به آن دارد که چه زمانی واکسن کرونا تولید و کی به بازار عرضه خواهد شد و البته به روند موج دوم کرونا و شدت آن نیز بستگی دارد.

به گفته وی انتظار می‌رود که در سه ماهه چهارم سال جاری و سال آینده بازار بهتری را تجربه کنیم. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.