به گزارش خبرگزاری رویترز، بی‌پی حدود ۱۵ درصد از نیروی کار خود را در پاسخ به بحران همه‌گیری ویروس کرونا کاهش می‌دهد. این تعدیل نیرو بخشی از طرح برنارد لونی، مدیرعامل برای تبدیل این شرکت بزرگ نفت و گاز به انرژی‌های تجدیدپذیر است. لونی به کارمندانش اعلام کرد که این شرکت مستقر در لندن ۱۰ هزار کارمند خود را اخراج می‌کند. بی‌پی در حال حاضر ۷۰ هزار و ۱۰۰ نیروی کار دارد. وی طی بیانیه‌ای گفت: «ما فرآیندی را آغاز کرده‌ایم که طی آن حدود ۱۰ هزار نفر تا پایان سال جاری میلادی شرکت را ترک خواهند کرد.» طرح تعدیل نیروی بی‌پی قبلا هم توسط منابع مختلف اعلام شده بود.

سهام بی‌پی ۳/ ۳ درصد افزایش یافته است. این در حالی است که سهام بخش انرژی اروپا ۲/ ۲ درصد بالا رفته است. این شرکت اعلام کرد شغل‌هایی که تحت تاثیر این تعدیل نیرو قرار می‌گیرند بیشتر موقعیت‌های ارشد دفتری خواهند بود و کارکنان عملیاتی حفظ می‌شوند. سخنگوی بی‌پی گفت حدود یک‌پنجم کارمندانی که اخراج می‌شوند در انگلیس خواهند بود. این شرکت ۱۵ هزار نیروی کار در انگلیس دارد.

بی‌پی هم مانند سایر شرکت‌های انرژی پس از کاهش بی‌سابقه تقاضا برای نفت به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، هزینه‌های خود را در ۲۰۲۰ پایین آورده است. این شرکت ۲۵ درصد از هزینه‌های خود را در سال جاری میلادی کم و اعلام کرده است که ۵/ ۲ میلیارد دلار تا پایان ۲۰۲۱ از از طریق دیجیتالی کردن و ادغام کسب و کارهایش صرفه‌جویی مالی می‌کند.