مازاد عرضه و تقاضای ضعیف به ویژه از سوی چین باعث شد قیمت تک محموله‌ها در بازارهای جهانی به پایین‌ترین سطح مشاهده شده تاکنون تنزل یابد. در عین حال با توجه به اینکه طی ۱۲ ماه گذشته ۸ طرح تولید جدید به ظرفیت ۸۴ میلیون تن به مرحله تصمیم‌گیری نهایی برای ساخت رسیده است، انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۲۰ مازاد عرضه همچنان مانع از رشد قیمت‌ها شود.

علاوه بر این در صورت به بهره‌برداری رسیدن طرح توسعه قطر، تا سال ۲۰۲۳ به میزان۳۳ میلیون تن ال‌ان‌جی به بازار عرضه و با توجه به روند کنونی تقاضا، همچنان بازارهای مصرف با مازاد عرضه مواجه خواهند بود. براساس پیش‌بینی موسسه «مکنزی» از چشم انداز عرضه و تقاضای ال‌ان‌جی جهان، با ورود ظرفیت‌های جدید، بازار جهانی ال‌ان‌جی تا سال ۲۰۳۵ با مازاد عرضه مواجه خواهد بود و این امر تاثیر منفی بر قیمت‌ها خواهد گذارد. در عین حال با توجه به فاصله قیمتی بین دو منطقه آتلانتیک و پاسیفیک، در حال حاضر انتقال محموله‌ها به مقصد بازار شمال شرق آسیا، اقتصادی نبوده و از طرف دیگر همچنان روند افزایش مازاد عرضه در بازار اروپا ادامه خواهد یافت. اما با توجه به اینکه قیمت گاز همچنان از نظر ارزش حرارتی مساوی نسبت به نفت، به میزان قابل ملاحظه‌ای در سطح پایین‌تری قرار دارد، این امر می‌تواند عامل موثری برای تداوم مصرف گاز در بخش نیروگاهی شود.

در چشم انداز تولید ال‌ان‌جی جهان تا سال ۲۰۲۳، آمریکای‌شمالی مهم‌ترین عامل افزایش تولید ال‌ان‌جی جهان خواهد بود و ۸۲ درصد از رشد ظرفیت تولید ال‌ان‌جی جهان از سوی این منطقه خواهد بود. براساس اطلاعات منتشر شده، تا سال ۲۰۲۳ با بهره‌برداری از مجتمع‌های جدید تولید، ظرفیت تولید ال‌ان‌جی آمریکای شمالی به ۵/ ۱۷۵ میلیون تن در سال خواهد رسید که نیمی از این ظرفیت ناشی از توسعه طرح‌های کنونی و مابقی آن ناشی از به بهره‌برداری رسیدن مجتمع‌های جدید تولید خواهد بود.

تا سال ۲۰۲۳، انتظار می‌رود ۲۱ طرح احداث مجتمع‌های تولید ال‌ان‌جی در منطقه آمریکای شمالی به بهره‌برداری برسد که مجتمع ال‌ان‌جی «ریوگرانده» در ایالت تگزاس آمریکا با ظرفیت تولید ۶/ ۱۷ میلیون تن در سال بزرگترین این طرح‌هاست. علاوه بر این، تولید ال‌ان‌جی روسیه تا پایان سال ۲۰۲۳ به میزان ۷/ ۱۸ میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت که مجتمع ال‌ان‌جی «آرکتیک -۲ » شرکت نواتک با ظرفیت تولید ۱/ ۱۳ میلیون تن در سال، مهم‌ترین آنهاست. همچنین تولید ال‌ان‌جی آفریقا نیز تا پایان سال ۲۰۲۳ به ۳/ ۱۱ میلیون تن خواهد رسید که طرح تولید طرح مجتمع ال‌ان‌جی «کورال» موزامبیک با ظرفیت تولید ۴/ ۳ میلیون تن در سال مهم‌ترین طرح‌ به شمار می‌رود.

تاثیر کاهش تقاضای چین در افزایش مازاد عرضه ال‌ان‌جی و کاهش قیمت‌ها در بازار شمال شرق آسیا درحالی‌که طی سال‌های گذشته کاهش قابل ملاحظه دمای فصل زمستان و رشد تقاضای چین مهم‌ترین عوامل رشد قیمت محموله‌های ال‌ان‌جی بوده است، اما در سال‌جاری با توجه به اعتدال دمای هوای زمستان در منطقه شمال آسیا، کاهش تقاضای چین و افزایش عرضه، انتظار نمی‌رود قیمت محموله‌های ال‌ان‌جی با جهش قابل ملاحظه‌ای مواجه شود.

 طی دهه گذشته هشت طرح جدید در استرالیا به بهره‌برداری رسیده است و تولید ال‌ان‌جی آمریکا نیز از شروع صادرات ال‌ان‌جی این کشور از سال ۲۰۱۶ روندی صعودی داشته و سه طرح جدید مایع‌سازی در این کشور در سال ۲۰۲۰ به بهره‌برداری خواهد رسید و انتظار می‌رود تا انتهای این سال، چندین طرح دیگر نیز به مرحله تولید برسند. کاهش تقاضای ال‌ان‌جی چین نیز از مهم‌ترین عوامل کاهش قیمت محموله‌های ال‌ان‌جی در منطقه شمال شرق آسیا است. در سال ۲۰۱۹ واردات ال‌ان‌جی چین با ۸/ ۶ درصد رشد نسبت به زمان مشابه سال قبل به ۷/ ۵۲ میلیون تن رسید که نسبت به سال ۲۰۱۸ به میزان قابل ملاحظه‌ای پایین‌تر است.