برنامه‎ریزی برای حفاری چاه‎های جدید در آزادگان شمالی

به گفته وی، در چاه‌های میدان نفتی آزادگان شمالی برای افزایش برداشت و حفظ و نگهداشت سطح تولید از مکانیزم فرازآوری با گاز (Gas Lift) استفاده شده است. مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی گفت: نفت فرآورش‌شده از این میدان از سوی خط لوله ۱۶ اینچی به طول ۷۳ کیلومتر به تلمبه‌خانه غرب کارون ارسال می‌شود و در برنامه توسعه است که گاز استحصال‌شده آن نیز با خط لوله‌ای ۱۲ اینچی و به طول ۴۲ کیلومتر به واحد NGL۳۲۰۰ منتقل شود.

مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی به تخلیه حدود ۲۵۰ مترمکعب نفت راکد مانده در خط لوله این میدان اشاره و از آن به‌عنوان اقدام زیست‌محیطی یاد کرد و افزود: این خط لوله قبل از ساخته شدن تاسیسات فرآورش استفاده شده است و از زمان ساخت تاسیسات این میدان به‌مدت پنج سال بلااستفاده بوده که به‌منظور جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی با نظارت کادر فنی و اچ‌اس‌یی شرکت مهندسی و توسعه نفت، نفت این خط لوله تخلیه و به تاسیسات فرآورش بازگردانده شده است.

مسوولیت اجتماعی و طرح توسعه آزادگان شمالی

غلام‌پورآهنگر ساخت یک هنرستان و دو دبیرستان در شهرستان‌های هویزه و سوسنگرد، احداث ۹ جاده‌ ارتباطی در محدوده‌ دشت آزادگان و بازسازی و احداث بلوار اصلی شهر هویزه را از جمله خدمات عام‌المنفعه در طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی برشمرد. همچنین بیش از ۹۷ درصد نیروهای به‌کارگرفته شده در دو سال اخیر، افراد بومی منطقه دشت آزادگان بوده‌اند. مجری طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی به حد نصاب کار بدون حادثه در طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی اشاره کرد و ادامه داد: کار بدون حادثه در طرح توسعه میدان نفتی آزادگان شمالی از ابتدای توسعه تاکنون ۵۱ میلیون نفر- ساعت محاسبه شده است.