محسن دهانزاده اظهار کرد: با اجرای پروژه استفاده از روش تزریق هوای فشرده در واحد بهره‌برداری شماره ۲ اهواز که هم‌اکنون پیشرفت ۷۰ درصدی دارد، از سوزاندن روزانه ۱۲ تا ۱۵ میلیون فوت مکعب گاز جلوگیری می‌شود که ارزش افزوده‌ای حدود ۹۷۰ هزار دلار دارد. وی افزود: نخستین بار در سطح شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب رویکرد سبز به مشعل‌ها سبب جلوگیری از سوزاندن روزانه ۱۰ میلیون مترمکعب گاز شده که این موضوع ضمن حذف آلودگی‌های زیست‌محیطی، سبب صرفه‌جویی اقتصادی ۸۰۰ هزار دلاری شده است.

دهانزاده از تلاش برای توانمندسازی پیمانکاران بومی و فعال در حوزه ساخت خبر داد و گفت: نگاه شرکت کارون در حوزه ارتقای توانمندسازی داخلی نگاه برندینگ است.وی با اشاره به این‌که قطعه‌سازی انفرادی، نگاهی راهبردی نیست، ادامه داد: بر این‌ اساس شرکت نفت و گاز کارون بومی‌سازی پکیج تجهیز کامل را مدنظر دارد و در این زمینه موفق عمل کرده است. دهانزاده افزود: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون هم اکنون در حوزه ساخت تلمبه‌های تزریق پساب به دانش فنی ایرانی دست یافته است، به‌طوری که موفق شده تلمبه‌های دیوید براون ایرانی شده را تولید کند. این تلمبه‌ها در هفته جاری در واحد نمکزدایی ۲ نصب و راه‌اندازی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون همچنین از دستیابی به دانش ساخت تلمبه‌های تزریق پساب سولوز خبر داد و گفت: این فناوری ایرانی شده با مهندسی معکوس متفاوت است، در این روش دانش فنی تولید شده را می‌توان به دیگر شرکت‌های سازنده انتقال داد.

وی ادامه داد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون امسال افزون بر انجام ۵۰ میلیارد ریال ساخت قطعات، ساخت پکیج‌ها را نیز در دستور کار دارد. دهانزاده از عمل به مسوولیت‌های اجتماعی از محل صرفه‌جویی‌های شرکت نفت و ‌گاز کارون خبر داد و گفت: از میان انبوه فعالیت‌های عام‌المنفعه این شرکت می‌توان به تعمیر و‌ بازسازی ۱۸ منزل مسکونی، احداث و ‌نگهداری جاده‌های دسترسی، درختکاری، کاشت نهال، توزیع سبدغذایی، لوازم‌خانگی، پوشاک، لوازم ورزشی، ساخت مدرسه، حسینیه و فضاهای مذهبی و انتقال آب سالم به روستاها اشاره کرد.