وی با بیان اینکه ما برای این منظور نماینده ویژه‌ای را برای بسیج بیشتر امکانات در این استان مستقر کردیم، تصریح کرد: ما خوزستان را جان خود می‌دانیم و این استان قلب تپنده صنعت نفت است‌، در شرایطی که این عضو تعیین‌کننده ایران عزیز به رنج افتاده است همه ایران و صنعت نفت در خدمت مردم خوزستان است و با همه توان و وجودمان در این زمینه کار خواهیم کرد. وزیر نفت وضع پالایشگاه‌ها و چاه‌های نفت این استان را خوب عنوان کرد و گفت: تولید نفت جز در برخی چاه‌ها که تصمیم گرفتیم به دلیل خطرهای زیست محیطی بسته شود، در جریان است. ما در نقاط محدودی خودمان چاه‌ها را بسته‌ایم و خطوط‌لوله را خالی کردیم تا اگر مشکلی برای این خطوط پیش آمد مشکل زیست محیطی پیدا نکنیم. وی تصریح کرد: انتقال نفت از مناطق نفت‌خیزجنوب به پالایشگاه‌ها در جریان است و انتقال گاز نیز در جریان است، البته جریان گاز حدود ۵۰ روستا تخلیه شده را، به دلیل ایمنی و حفاظت از خانه‌های مردم، قطع کردیم. به گفته زنگنه در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار روستای گازدار در خوزستان است.

برای تولید چند بشکه نفت به مردم خسارت نمی‌زنیم

وزیر نفت به اخبار منتشر شده در فضای مجازی و بعضی از رسانه‌های خارجی مبنی بر مخالفت وزارت نفت برای وارد شدن آب به تالاب هورالعظیم اشاره کرد و گفت: رسانه‌های خارجی و بعضی از طریق فضای مجازی که دشمنان ایران، وحدت ملی و یکپارچگی ملت هستند اعلام می‌کنند که دولت و وزارت نفت به عمد برای اینکه آب وارد تاسیسات نفتی نشود مانع ورود آب به هورالعظیم شده‌اند و به عمد آب را به واحدهای مسکونی هدایت کردند تا خسارت به ملت و مردم این مناطق وارد کنند که این یک دروغ بزرگ است.

زنگنه با بیان اینکه متاسفانه برخی اوقات این اخبار از سوی دوستان بازنشر می‌شود، ‌ادامه داد: این یک جنگ روانی علیه ملت ایران است. ما هرگز برای تولید چند هزار بشکه نفت بیشتر راضی به خسارت به مردم نیستیم، نه وزارت نفت راضی است، نه دولت راضی است، نه آقای رئیس‌جمهوری. این یک دروغ بزرگ است که با یک تحقیق هم قابل اثبات است.

وی با تاکید براینکه بیشتر چاه‌های نفت در منطقه غرب کارون را آب فراگرفته است، افزود: ما اصلا به دلیل تولید نفت مانع از ورود آب به هورالعظیم نشدیم و نظرمان هم این نبوده است، نظرمان این است که زندگی و اکوسیستم طبیعی در هورها باید جریان داشته باشد. من از سال ۹۲ چنین اعتقادی داشتم و به‌طور رسمی هم گفتم. همکارانم هم بر این اعتقاد هستند. وزیر نفت افزود: ستاد بحران استان خوزستان در این باره تصمیم گیرنده بوده است و خواهد بود، ما هرگز در این باره دخالتی نداشتیم، نداریم و نخواهیم داشت، هرچه نظر ستاد استان باشد عمل می‌شود. این دروغ بزرگی است که عده‌ای می‌گویند. اینان دشمنان ما هستند، ‌همان‌هایی که در مقاطع مختلف سعی می‌کنند ملت ایران را صرف‌نظر از اینکه چه نژاد و زبانی داشته باشند تحقیر کنند و می‌خواهند همه را در رنج و عذاب بیندازند. اینان دشمنان ما هستند و ما باید هوشیار باشیم. می‌گویند به دلیل اینکه عرب هستند ‌رسیدگی نمی‌شود، چنین چیزی به هیچ‌وجه در مخیله هیچ یک از مسوولان نظام نیست. زنگنه در ادامه با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور در پرداخت خسارت سیل مصر است؛ گفت: برآورد ما از خسارات سیل به صنعت نفت هزار میلیارد تومان است.