همچنین با راه‌اندازی پروژه بهبود کیفیت بنزین و نفت‌گاز پالایشگاه بندرعباس نیز که در هفته جاری با حضور رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری ‌رسید، کیفیت ۱۲ میلیون لیتر بنزین تولیدی این پالایشگاه به استاندارد یورو ۵ و کیفیت روزانه ۱۵ میلیون لیتر نفت‌گاز تولیدی در این پالایشگاه به استاندارد یورو ۴ تبدیل خواهد شد. از طریق اجرا و راه‌اندازی این طرح به‌صورت مستقیم برای ۶۵۰ نفر اشتغال ایجاد شده و همچنین حفظ و صیانت از محیط‌زیست به‌عنوان یکی از اهداف کلیدی مدنظر قرار گرفته است.

روز گذشته علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی نیز در نشستی خبری در محل پالایشگاه نفت بندرعباس گفت: هم‌اکنون به‌طور میانگین روزانه ۷۶ میلیون لیتر بنزین یورو و ۴۴ میلیون لیتر گازوئیل یورو در کشور تولید می‌شود که می‌تواند ایران را به لحاظ کمیت و کیفیت فرآورده‌های تولیدی در رتبه نخست منطقه قرار دهد. از این میزان بنزین تولیدی، ۳۳ میلیون لیتر سهم تولیدات پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، ۱۲ میلیون لیتر سهم پالایشگاه نفت بندرعباس، ۱۷ میلیون لیتر سهم پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، ۱۱ میلیون لیتر سهم پالایشگاه اصفهان و ۳ میلیون لیتر سهم پالایشگاه تبریز است. به گفته صادق‌آبادی، از میانگین روزانه ۴۴ میلیون لیتر گازوئیل یورو تولید شده در کشور، ۱۵ میلیون لیتر سهم پالایشگاه نفت بندرعباس است.

صادق‌آبادی گفت: با بهره‌‎برداری از طرح افزایش ظرفیت و بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه بندرعباس به‌طور میانگین روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ و روزانه ۱۵ میلیون لیتر گازوئیل یورو ۴ در این پالایشگاه تولید می‌شود که عملیات توزیع این فرآورده‌ها در استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، کرمان و شیراز آغاز شده است. وی افزود: گازوئیل یورو۴تولیدی در پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس هم از دو ماه گذشته در مبادی تجاری بنادر مهم بوشهر، چابهار و بندرعباس توزیع می‌شود.