وی با تاکید بر اینکه تعیین مدیرعامل از وظایف هیات‌مدیره شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس است و اعضای هیات‌مدیره این شرکت تغییری نکردند، توضیح داد: شستا دو عضو در هیات‌مدیره ستاره خلیج فارس دارد. در آن مقطع آنها با روش تغییر مدیرعامل مخالف بودند و این مخالفت خود را به بنده نیز انعکاس دادند، اما هیچ‌گاه تصمیم را زیر سوال نبردند، بلکه خواستار روش دیگری برای این تغییر بودند اما آنها (شستا) پس از نتایجی که از مدیرعامل جدید گرفتند از این تغییر اعلام‌رضایت کردند.وزیر نفت به گزارش نظارتی سازمان بازرسی کل کشور که مورد استناد آقای سالک بود، اشاره کرد و افزود: در این زمینه باید بگویم در گزارش سازمان بازرسی آمده است که بعد از تغییرات مدیریتی در نیمه دوم سال ۹۶، ردیف نخست پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس با ۱۲ میلیون لیتر بنزین با کیفیت به‌طور کامل راه‌اندازی شد و به تثبیت رسید که این کار قابل‌تقدیر است، بنابراین حتی سازمان نظارتی نیز از تغییر و نتیجه تقدیر کرده است.

مهر‌ماه سال گذشته زمانی بود که مرتضی امامی، از سمت مدیرعاملی پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس برکنار و محمدعلی دادور جایگزین او شد. براساس آنچه در گزارش‌ها منتشر شده است، علت برکناری زودهنگام امامی از این سمت، اعتراضات صورت گرفته از سمت حدود ۱۰۰ کارمند شرکت ستاره خلیج‌فارس بود که به شکل ناگهانی از کار برکنار شده بودند. حال بعد از گذشت بیش از یک سال از این اتفاق، وزیر نفت برای ارائه توضیحاتی در رابطه با قانونی بودن این جابه‌جا‌یی به مجلس رفت و با پاسخ‌های خود نمایندگان مجلس را قانع کرد.  بر اساس گزارش‌های موجود، سوال دیگر احمد سالک در جلسه علنی روز گذشته این بود که «چرا با وجود تولید ۲۴ میلیون لیتر بنزین شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس همچنان شاهد ورود بنزین به کشور هستیم؟» این نماینده مجلس در حالی این سوال را مطرح کرد که سومین فاز از ستاره خلیج‌فارس چندی قبل به شکل کامل به بهره‌برداری رسید و در پی این اتفاق مجموع تولید روزانه کشور به ۹۵ میلیون لیتر در روز رسید. همچنین بر اساس آنچه زنگنه نیز روز گذشته در مجلس تاکید کرد، از مهرماه امسال هیچ بنزینی وارد کشور نشده و در سال ۹۸ نیز هیچ ردیف بودجه‌ای برای واردات این فرآورده استراتژیک در نظر گرفته نشده است.  بعد از توضیحات وزیر نفت در حالی‌که سالک از پاسخ‌های وزیر قانع نشده بود، خواستار رای‌گیری از مجلس شد. نمایندگان با ۱۱۰ رای موافق، ۱۰۰ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۱۹۷ نماینده حاضر در مجلس رای به قانع شدن از پاسخ‌های وزیر دادند. رضا انصاری، نماینده داراب نیز دیگر نماینده‌ای بود که درباره «راهبرد، برنامه و اقدام‌های اجرایی وزارت نفت برای ارتقای ارتباط صنعت و دانشگاه» از وزیر نفت سوال کرد.

  بنزین مثل نان شب است

وزیر نفت با تاکید بر اینکه تولید بنزین با زحمات زیاد در نیمه نخست امسال به تعادل رسیده است، گفت: بنزین در شرایط کنونی مثل نان شب است و کشور نمی‌تواند ۲ ساعت نداشتن بنزین را تحمل کند. وزیر نفت از افزایش تولید بنزین به‌عنوان مهم‌ترین هدف یاد کرد و افزود: زمانی که زمزمه تحریم آمریکا شنیده شد، تلاش کردیم از مساله ناتوانایی در تولید بنزین استفاده نکنند و به کشور فشار نیاورند.وی ادامه داد: من در کارم با هیچ‌ فردی عقد اخوت نبسته‌ام. ممکن است فردی را منصوب کنم و پس از دو ماه به دلیل اینکه در کارش اشکال دارد او را کنار بگذارم. برایم اهمیت ندارد که این فرد دوستم باشد و از این اقدام دلخور شود یا نشود. با کمال احترام فرد را کنار می‌گذارم و فردی را که بتواند قوی‌تر در آن جایگاه عمل کند، منصوب می‌کنم. زنگنه به راه‌اندازی سریع و فنی فازهای ستاره خلیج‌فارس از اردیبهشت ۹۶ و آغاز تولید مستمر بنزین در این پالایشگاه اشاره و تصریح کرد: اما تولید بنزین از فاز نخست در آن مقطع به ظرفیت ۱۲ میلیون لیتر در روز نرسید. مدیرعامل وقت زمانی که رفت، در نامه رسمی از خطر انفجار پالایشگاه گفته بود و خواستار دریافت پول کلان برای تعمیرات پالایشگاه بود.

  جوان‌گرایی، آری یا خیر؟

 وی به انتصاب آقای صادق‌آبادی به‌عنوان معاون خود در امور پالایش و پخش اشاره کرد و با استناد به حرف‌های آقای سالک که عنوان کرده بود آقای صادق‌آبادی شاگرد آقای زنگنه بوده است، افزود: مگر شاگرد من بودن جرم است؟!! بسیاری از مسوولان انقلاب ما شاگرد امام خمینی‌(ره) بودند، این جرم است؟ این جرم نیست، مزیت است.زنگنه ادامه داد: بالاخره بهتر است من تکلیفم را بدانم؛ انتصاب مدیر جوان خوب است یا نیست؟ اینکه می‌گویند جوان باتجربه انتخاب کنید این امر شدنی نیست؛‌ زیرا اگر جوان باشد که باتجربه نیست. وزیر نفت با بیان اینکه معاونش در امور پالایش و پخش ۱۲ سال سابقه فعالیت در این بخش را دارد و در مقطع فوق‌لیسانس یک درس با او داشته است، افزود: من ریسک کردم و فرد ۳۵ ساله‌ای را در سمت معاونت خود قرار دادم و در واقع نیروسازی برای انقلاب و کشور کردم. این جوان در یک سال اخیر واقعا موفق بوده است. می‌توانید از نمایندگان بندرعباس بپرسید. وی ادامه داد: او (آقای صادق‌آبادی) در یک سال گذشته بیش از ۴۰ بار به بندرعباس سفر کرده است. زنگنه با اشاره به اینکه ردیف نخست و دوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم اکنون به ظرفیت کامل رسیده است، تصریح کرد: ردیف سوم این پالایشگاه نیز در حال راه‌اندازی نهایی است و هم‌اکنون اگر به تولید ۳۰ میلیون لیتر بنزین در این پالایشگاه افتخار می‌کنیم و سرپا ایستاده‌ایم به دلیل خوب کار کردن ستاره خلیج فارس است. انصاف نیست به‌جای تشویق این نیروی جوان و پرانرژی، این‌گونه پشت سر او صحبت کنیم.