برگزاری نخستین همایش اشنایدر الکتریک در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در ایران

  راه‌حل‌های اشنایدر الکتریک برای صنعت نفت

مدیرعامل شرکت اشنایدر الکتریک دفتر ایران در اولین سمینار این مجموعه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی که با حضور بسیاری از شرکت‌های فعال در این حوزه و  نمایندگان شرکت های خارجی و داخلی و برخی  کارشناسان و متخصصان حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در هتل پارسیان آزادی برگزار شد، گفت: ایران یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت و گاز و به‌تبع آن دارنده بزرگ‌ترین منابع نفت و گاز در جهان است، بر این اساس و با در نظر گرفتن پتانسیل بالا و اهمیت این صنعت در اقتصاد ایران شرکت اشنایدر الکتریک، به‌عنوان ارائه‌کننده و فراهم‌آورنده تکنولوژی و راه‌حل‌های مورد نیاز در این زمینه، در نظر دارد تا حضوری قدرتمند و فعال در زمینه توسعه این صنعت در ایران داشته باشد.ادگار بوشاهین با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این سمینار تحکیم همکاری ها با فعالان ایرانی در این صنعت است، ادامه می‌دهد: ما (اشنایدر الکتریک) می‌خواهیم با تقویت حضور خود در ایران آخرین دستاوردها و راه‌حل‌هایمان را با شما در میان بگذاریم و در ادامه این سمینار توضیحاتی در زمینه حضور، قابلیت‌ها و توانمندی‌هایمان در بازار داخل ایران ارائه می‌کنیم.

ادگار بوشاهین در ادامه با تشریح فعالیت‌های شرکت اشنایدر الکتریک در سطح بین‌المللی و داخل ایران اظهار کرد: اشنایدر الکتریک یک متخصص بین‌المللی در مدیریت انرژی و اتوماسیون صنعتی است. این مجموعه تمام تلاش خود را به‌کار گرفته تا محصولاتی را تولید کند که ارتقای کیفیت زندگی را برای مشتریانش به ارمغان آورد.او در ادامه با اشاره به اینکه طیف فعالیت‌های اشنایدر الکتریک از مجموعه های صنعتی و  ساختمان‌های اداری، تا آنچه مشتریان در خانه و آپارتمان‌هایشان دارند، گسترده شده است، ادامه می‌دهد: ما در تلاش برای بهبود کیفیت زندگی در جهان هستیم و بر این اساس اشنایدر الکتریک شاید یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های بین‌المللی باشد که بیشترین حضور محلی را در کشورهای مختلف دارد.

وی با تاکید بر توزیع جغرافیایی بسیار همگون این مجموعه در جهان اعلام کرد: ۲۸ درصد از فعالیت‌های ما در سال ۲۰۱۶ در آمریکای شمالی، ۲۷ درصد در اروپای غربی، ۲۷ درصد در آسیاپاسیفیک و ۱۸ درصد در سایر مناطق دنیا است.مدیرعامل دفتر ایران شرکت اشنایدر الکتریک ادامه می‌دهد: این شرکت همچنین دارای تنوع و تعادل نسبی در زمینه حضور در بخش بازار مصرف‌کنندگان نهایی است، به طوری که ۴۳ درصد از کل فعالیت‌های این مجموعه در بخش ساختمان (اداری و مسکونی) ۱۵ درصد در بخش IT، Data Centerها، ۲۲درصد در صنعت و ماشین سازی  و ۲۰ درصد در صنایع زیربنایی شامل نفت، گاز و پتروشیمی است.وی می‌گوید: با رسیدن به درآمد۲۵ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۶، اشنایدر الکتریک بیش از ۱۵۰ هزار نفر را در بیش از ۱۰۰ کشور جهان به استخدام خود درآورده است.

وی می‌افزاید: ما ۵ درصد از فروش سالانه خود را به تحقیق و توسعه اختصاص می‌دهیم. تمرکز ما بر توسعه تکنولوژی‌های نو و سرویس‌هایی است که هوشمندی،  بهره‌وری و ارتباطات را برای مشتریان ما در سطح بین‌المللی به ارمغان می‌آورند.وی با اشاره به اینکه اشنایدر الکتریک تکنولوژی‌هایی را فراهم می‌کند که تمرکزشان بر کمک به مشتری‌ها برای رسیدن به اهدافشان باشد، افزود: تمام راه‌حل‌ها و تکنولوژی‌های ما، این اطمینان را فراهم می‌کنند که زندگی در جریان است؛ برای همه، در همه جا و در همه لحظات.او ادامه داد: کافی است به بخش انرژی نگاه کنید، مصرف انرژی تا سال ۲۰۵۰، با توجه به روند سریع رشد شهرنشینی، صنعتی شدن و دیجیتالی شدن تا ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت. از سوی دیگر، ۳/ ۲ میلیارد نفر در حال حاضر به منابع پایدار الکتریسیته دسترسی ندارند.

وی افزود: بر این اساس اولویت دوم برای ما بهره‌وری است. همه ما به موضوع تغییر آب‌وهوایی زمین آگاه هستیم و برای رفع بن‌بست تامین انرژی، آنچه باید انجام داد آن است که به بهره‌وری را تا ۳ برابر امروز افزایش دهیم. وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر این است که امروز اینترنت تمام انسان‌ها را به ماشین و ماشین‌ها را به یکدیگر متصل کرده، نقش نرم‌افزارها برای کارکرد این فرآیندها حیاتی است. تا سال ۲۰۲۰ معادل ۳۰ میلیارد دلار تجهیزات به یکدیگر متصل خواهند شد.بنابراین، ما این ماموریت را برای خود قائل هستیم که زندگی هرچه ایمن‌تر، قابل‌اعتمادتر، پایدار و با قابلیت ‌اتصال به شبکه را  برای مشتریان خود فراهم آوریم.او گفت: دنیای انرژی امروز بسیار با آنچه در یک قرن پیش داشتیم، تفاوت دارد. ما امروز در دنیای جدیدی از نظر انرژی زندگی می‌کنیم. در این دنیای جدید تقاضا برای  انرژی الکتریسیته رو به افزایش است، به‌طوری که در سال ۲۰۴۰ تقاضا برای مصرف الکتریسته رشدی معادل ۲ برابر تقاضای امروز خواهد داشت.وی ادامه داد: در دنیای امروز تقاضا برای  دیجیتال شدن افزایش یافته است، تا سال ۲۰۲۰ تعداد تجهیزات متصل به شبکه ۲۰ برابر خواهد شد ونیاز به کربن‌زدایی افزایش خواهد یافت.به طوری که تا سال ۲۰۴۰، ۷۰ درصد منابع جدید نیرو از انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود.

وی ادامه داد: بنابراین دیجیتال شدن، کربن‌زدایی و تمرکززدایی ۳ فاکتور جدید در دنیای جدید انرژی خواهند بود. معرفی یک ساختار خلاقانه توسط اشنایدر الکتریک بوشاهین در ادامه به ساختار خلاقانه ای که از سوی این شرکت طراحی شده است اشاره کرد و گفت: اکواستراکچر، یک ساختار معماری یگانه و منفرد است که دنیای انرژی، اتوماسیون و نرم‌افزار را در کنار هم جمع می‌کند. اکواستراکچر یک سیستم(IoT (Internet of Things  است، که  نرم‌افزارها در آن  امکان پروسس و آنالیز داده‌ها را برای عکس‌العمل مناسب فراهم می آورند.

  حضور تاریخی و مستمر اشنایدر الکتریک در ایران

ادگار بوشاهین با اشاره به سابقه حضور طولانی و تاریخی اشنایدر الکتریک در ایران اظهارکرد: شروع فعالیت ما به ۴۰ سال پیش بازمی‌گردد، اشنایدر الکتریک با حضوری ممتد و بدون انقطاع همیشه در ایران بوده است. ما حداکثر تلاش خود را به‌کار بستیم تا در کنار شرکا و مشتریان خود بمانیم. این موضوع، تعهد ما به بازار ایران را ثابت می کند. وی ادامه داد: داستان ما از ۴ دهه پیش در ایران آغاز شده و تاکنون ادامه دارد. ما شرکتی هستیم که حضور محلی قابل‌توجهی در ایران داشته‌ایم با ۲ هویت و ماهیت قانونی، یک هویت بازرگانی و یک ماهیت صنعتی؛ ما موفق شدیم تا بخش قابل‌توجهی از فعالیت‌ها و تجهیزات خود را در ایران بومی‌سازی کنیم و توانستیم برای شرکای داخلی خود امکان خوب و مناسبی از تولید داخل فراهم سازیم.مدیرعامل اشنایدر الکتریک ایران افزود: ما  با شرکای داخلی خود قراردادهای فعال و معتبر انتقال تکنولوژی منعقد کرده ایم و  از طریق مجموعه‌ای از نمایندگان رسمی، تابلوسازان تحت‌لیسانس، SI (سیستم اینتگریتر) مورد تایید، پیمانکاران و مشاوران با بازار ایران در ارتباط هستیم. ما نه‌تنها در تهران که در تمام شهرهای اصلی و بزرگ کشور حضور داریم.وی ادامه داد: همچنین ما دارای یک مرکز آموزش در داخل ایران هستیم که ارائه دهنده دوره های فنی مختلفی است.

 وی ادامه داد: اشنایدر الکتریک دارای توانمندی‌های تخصصی در بخش های مختلف نفت و گاز، شبکه برق، آب و فاضلاب، ساختمان و صنایع معدنی است. همچنین  از سال گذشته، ما واحد خدماتFiled Service خود را مجددا فعال کردیم. این واحد حضور شاخصی در بازر ایران دارد و شامل خدمات پس از فروش ، نگهداری ، نوسازی و مدرن‌سازی در صنعت برق است.وی افزود: ما همچنین دارای بخش پشتیبانی مشتری هستیم که هدف از این بخش پاسخگویی به سوالات فنی و بازرگانی مشتریان است.وی تاکید کرد: هدف ما مسلما توقف در همین نقطه نیست، بلکه ارائه هرچه بیشتر و متنوع‌تر محصولات جدید و راه‌حل‌های تازه برای بازار ایران است. همچنین ما به دنبال تحکیم روابط با شرکای خود، بومی سازی محصولات اشنایدر الکتریک و انتقال تکنولوژی های این مجموعه به بازار ایران هستیم. وی ادامه داد: ما باور داریم که فرصت بزرگی برای خلق و ایجاد آینده ای روشن با شرکایمان در اختیار داریم.بوشاهین در پایان گفت: ما با داشتن توانایی برای حضور در بازار داخلی قصد داریم تا شریکی قابل‌اعتماد برای شما و در پروژه‌های شما باشیم.در ادامه این سمینار محصولات اشنایدر الکتریک در دنیا و ایران به میهمانان معرفی شد.

گزارش ویژه

گزارش ویژه