وزیر نفت در واکنش به اینکه طلب ایران بابت فروش نفت از چه کشورهایی است، اظهار کرد: در این دوره ما طلبی نداریم و طلب‌ها برای دوره پیش از تحریم‌هاست، زیرا آنها در سیستم‌های رسمی بوده و باقی مانده و در عراق، کره‌جنوبی، امارات و ژاپن مسدود شده است.

وزیر نفت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه اگر تحریم‌ها برداشته شود، ایران به‌راحتی می‌تواند بازار پیشین خود را پیدا کند، گفت: بله. هیچ مشکلی نداریم؛ بازار پدر و مادر ندارد.

زنگنه در پاسخ به این پرسش که به پایان دولت و وزارت شما نزدیک می‌شویم، فکر می‌کنید که چه‌ کار مهمی زمین مانده که دلتان می‌خواهد انجام دهید و نشده است، اظهار کرد: کارهای بسیاری انجام داده‌ایم و کارهایی نیز هست که می‌خواستم انجام شود یا زودتر به سرانجام برسد. یکی از مهم‌ترین موضوع‌های موجود در ذهنم این بود که تولید نفت ایران به نزدیک ۶ میلیون بشکه در روز برسد. برخی فکر می‌کنند این یعنی خام‌فروشی؛ نه. خام‌فروشی بحثی دیگر است و وابستگی بودجه به نفت مساله‌ای دیگر است. ما باید نفت تولید کنیم و نفت بفروشیم و اینکه پول آن را چطور مصرف کنیم یک بحث دیگر است.

زنگنه در ادامه با بیان اینکه وضع بورس انرژی و روند کار در آن مطلوب است، افزود: بخش‌های زمینی فروش هم در بورس انرژی عرضه می‌شوند و چالشی وجود ندارد و بیش از آنچه فکر می‌کردیم موثر بوده و کار را شفاف کرده است و باید ادامه یابد.

وی با اشاره به افزایش مصرف انرژی در کشور تصریح کرد: از دلایل بالا بودن مصرف انرژی قیمت ارزان آن است، مسائلی هم هست که به مردم ارتباطی ندارد و به نظر من به سیاست‌گذاران دولت برمی‌گردد؛ اینکه خودرو با چه کیفیتی ساخته می‌شود چه ربطی به مردم دارد؟ مگر آنها چقدر قدرت انتخاب دارند تا با استاندارد جهانی همراه شوند؟

وزیر نفت با تاکید بر اینکه مشکل مصرف سوخت را در پالایشگاه‌ها دنبال نکنید و در کارخانه‌های خودروسازی بررسی کنید، گفت: البته آنها هم تلاش می‌کنند خودروهای باکیفیت بسازند، به‌ویژه خودرو سی‌ان‌جی‌سوز، زیرا سوخت طبیعی ما در ایران سی‌ان‌جی است و ارزان تمام می‌شود؛ حتی اگر با قیمت صادراتی به مردم فروخته شود معادل نصف قیمت بنزین می‌شود؛ صادرات سی‌ان‌جی حدود ۱۸ سنت و بنزین ۴۰ سنت است.

وی همچنین در مورد پیشرفت‌های این صنعت پس از انقلاب گفت: صنعت نفت امروز نه‌تنها با پیش از پیروزی انقلاب اسلامی که حتی با ۱۵ سال پیش هم قابل مقایسه نیست.