اتیلن: بازار اتیلن آسیا احتمالا روندی نزولی پیدا کند زیرا گفته می‌شود سمت عرضه این محصول در حال تقویت شدن است. به گزارش پلتس، انتظار می‌رود بین ۳۰ تا ۳۵ هزار تن محموله دریایی اتیلن اواخر نوامبر و در دسامبر به آسیا برسد. با انتظار بازگشت به تولید واحد کرکر یک تولیدکننده کلیدی در کره جنوبی طی نیمه دوم نوامبر پیش‌بینی می‌شود فعالان این صنعت در این کشور صادرات را در بازار فیزیکی از سر بگیرند و به این ترتیب به دیدگاه بدبینانه این بازار بیفزایند.

پروپیلن:قیمت هر تن پروپیلن CFR چین جمعه به ۲۹۰ دلار رسید که اوج نزدیک به یک ساله این محصول پتروشیمی به شمار می‌آید. شرکت Lotte Chemical کره جنوبی در حال برنامه‌ریزی برای به تعویق انداختن بازگشت به تولید واحد بخار کرکرش در داسان به آخر نوامبر از دهم این ماه است؛ موضوعی که احتمالا عرضه پروپیلن را کاهش و قیمت CFR چین را افزایش خواهد داد.

پلی اتیلن: محدودیت عرضه ناشی از رسیدن فصل جشن‌های هند که محرک تقاضا برای گرید چگالی بالای پلی اتیلن CFR هند بوده، قیمت این محصول را چهارشنبه هفته گذشته به ۹۹۰ دلار در هر تن رساند که اوج ۱۵ ماهه به حساب می‌آید. پلتس به نقل از منابعی می‌گوید مشکلات ایجاد شده در تولید پلی اتیلن با چگالی پایین (LDPE) در یک شرکت ایرانی منجر به افزایش قیمت آن در چین و ویتنام شده است. به گفته این رسانه، موانع تولید این شرکت که نامی از آن به میان نیامده احتمالا باعث تاخیر بسیار زیاد در تحویل محموله‌ها شود. این مساله زمانی در حال رخ دادن است که عرضه LDPE قبل از این نیز در جهان محدود بود و ظرفیت تولید کمی اضافه شده است. در نتیجه رالی افزایشی قیمت این محصول احتمالا در کوتاه‌مدت ادامه داشته باشد.

متانول : انتظار می‌رود قیمت‌های متانول در چین در هفته جاری افزایش یابد. از زمان بازگشت چین از تعطیلات ملی، متانول آتی این کشور در بورس کالای ژنگژو حدود ۸۰ یوآن بالاتر بسته شده است چراکه آمار اقتصادی چین امیدوارکننده بوده، خریداران به مراکز خرید برگشته‌اند و مسافرت‌های محلی نیز افزایش یافته است. منابع پلتس می‌گویند عدم قطعیت در وضعیت اجرایی دو شرکت تولید متانول در جنوب شرقی آسیا و توقف تولید یک شرکت در ایران احتمالا در طول هفته از قیمت متانول چین حمایت کند.