این گروه تاکید دارد که این پیش‌بینی‌‌‌‌‌‌ها تصاویر لحظه‌‌‌‌‌‌ای از بازار هستند، به همین دلیل کارشناسان گروه بین‌المللی مطالعات مس عنوان می‌کنند که «نتایج واقعی تعادل بازار در موارد اخیر به دلیل تحولات پیش‌بینی نشده ممکن است منحرف شود.»

ضعف تقاضای موثر مس در بازار کشورهای غربی در کنار افزایش تولید چین در این بخش موجبات این وضعیت را پدید آورده است. بررسی دقیق‌تر گروه بین‌المللی مطالعات مس نشان می‌دهد مصرف مس در خارج از چین احتمالا تا یک‌درصد نسبت به دوره مشابه سال‌گذشته کاهش یابد که این افت، عمدتا تحت‌تاثیر کاهش استفاده از مس بازیافتی در کشورهای اتحادیه اروپا و آمریکای‌شمالی است. همزمان با این وضعیت اما برآوردها از رشد تقاضای چین در سال‌جاری به میزان ۴.۳‌درصد حکایت دارد که کاملا ضعف تقاضای غرب در این صنعت را جبران می‌کند. به‌نظر می‌رسد استفاده از مس در بخش‌هایی نظیر گذار انرژی در حوزه خودروهای برقی و هیبریدی، این فلز را از رکود گسترده‌‌‌‌‌‌تر تولید در ۶ ماه گذشته رهانیده است.

آخرین گزارش شاخص مدیران خرید نیز نشان‌دهنده افزایش فعالیت کارخانه‌‌‌‌‌‌ها در چین است. این کشور همچنان محرک اصلی تقاضای جهانی مس خواهد بود زیرا نرخ‌های بهره بالا، بر فعالیت‌های تولیدی در اروپا و ایالات‌متحده تاثیر گذاشته و تقاضا را در این بخش از جهان کنترل می‌کند. گروه بین‌المللی مطالعات مس با اشاره به نرخ رشد اقتصادی جهان در سال‌۲۰۲۴ که آن‌را حدود ۲.۷درصد پیش‌بینی کرده، تاکید دارد بهبود در فعالیت‌های تولیدی، شدت‌گرفتن فعالیت‌های مرتبط با گذار انرژی و توسعه ظرفیت‌های جدید در کشورهای مختلف باید از رشد بیشتر اقتصاد جهان در سال‌۲۰۲۴ حمایت کند.