گروه مسکن- نوراحسینی: منطقه ۱۵ یکی از ۱۰ منطقه‌ای است که در آن بیشترین معاملات خرید وفروش مسکن به ثبت رسیده است. این منطقه در جنوب شرقی شهر تهران قرار دارد و مهم‌ترین بخش آن شهرک افسریه و جاده خاوران است.

رشد محدوده منطقه ۱۵ شهرداری تهران طی چند دهه اخیر پیوسته جریان داشته است و در سال‌های اخیر اکثر زمین‌های خالی سطح منطقه با واحدهای مسکونی اشغال شده است. منطقه ۱۵ از شمال به پادگان قصر فیروزه، ۴۵ متری آهنگ، خیابان خاوران و شوش شرقی و از غرب به خیابان فدائیان اسلام و از جنوب به خیابان دولت آباد، کوه بی‌بی‌شهربانو و کارخانه سیمان و از شرق به کوه‌های شرقی تهران و اراضی افسریه منتهی می‌شود. بخشی از محدوده منطقه نیز در حریم شهر واقع است. به گفته یکی از مشاوران املاک این منطقه ساخت آپارتمان‌های کوچک متراژ و پایین بودن قیمت مسکن نسبت به سایر مناطق تهران از دلایل جذابیت این منطقه برای خریداران است.

این مشاوراملاک قدیمی منطقه اما چندان از بازار مسکن رضایت ندارد و معتقد است آن طور که گفته می‌شود تعداد قراردادهایی که در این منطقه بسته می‌شود، بالا نیست. او ادامه داد: قیمت مسکن در این منطقه از متری ۲ میلیون تومان آغاز می‌شود. نرخ آپارتمان نوساز در این محدود حدود متری ۳ میلیون تومان است. به گزارش «دنیای اقتصاد » بررسی فایل‌های فروش رفته در این منطقه هم نشان می‌دهد آپارتمان‌های فروش رفته در این منطقه از متری یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان آغاز می‌شود و تا متری حدود ۴ میلیون تومان ادامه دارد که این نرخ بیشتر مربوط به خانه‌های کلنگی با قدمت بالای ۳۰ سال است.

قیمت قطعی آپارتمان در منطقه ۱۵