مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری گفت: در صورت تحقق مصوبه دولت پیش‌بینی می‌کنیم که در برنامه ششم توسعه سالانه ۷ درصد از بافت‌های فرسوده با روش سه گانه تسهیلات، کمک به توسعه از طریق دستگاه‌های دولتی و ارتقای زیرساخت‌ها با همکاری شهرداری‌ها نوسازی شود.


محمد سعید ایزدی در گفت‌وگو با «ایسنا» اظهار کرد: از آن جا که در دو سال گذشته تسهیلات تخصیص‌ داده شده از سوی بانک‌ها کمتر از 10 درصد بوده، روند نوسازی بافت‌های فرسوده کند شده است. وی ادامه داد: اگرچه در تهران بین 20 تا 25درصد از بافت‌های فرسوده نوسازی شده ولی متوسط کشور، پایین و حدود 10 تا 12 درصد است که امیدواریم با تخصیص به موقع تسهیلات و کمک‌هایی که به شهرداری‌ها برای ارتقای زیرساخت می‌کنیم این ارقام افزایش یابد. معاون وزیر راه وشهرسازی با اشاره به اختصاص تسهیلات به بافت‌های فرسوده در بسته خروج از رکود گفت: مبلغ 200میلیارد تومان به بافت‌های فرسوده اختصاص یافته که این در واقع بخشی از تسهیلات مصوبه مهرماه سال گذشته دولت است.


مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری خاطرنشان کرد: براساس آن مصوبه قرار بود سالانه ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات نوسازی به متقاضیان اختصاص یابد و دولت قبول کرده بود ۹درصد سود ۲۱ درصدی وام‌ها را به صورت یارانه اختصاص دهد. وی تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بافت‌های فرسوده را اولین اختصاص دولت به ۵۵ هزار واحد عنوان و تاکید کرد: سال ۱۳۹۳ بانک‌ها به ۵۰ هزار واحد تسهیلات دادند که با اختصاص ۵۵ هزار فقره تسهیلات فعلی این رقم در مجموع به حدود ۱۱۰هزار واحد از ۳۰۰ هزار واحد می‌رسد. ایزدی با اشاره به وضعیت دو سال گذشته که تسهیلات بافت‌های فرسوده قطع شده بود، گفت: تحقق تسهیلات برای ۱۱۰ هزار واحد برای رونق بخشی به بازار مسکن به خصوص بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده فعالیت مثبتی است و امیدواریم که این رقم تا پایان سال به حداقل ۵۰ درصد از ۳۰۰ هزار واحد برسد و با بهتر شدن وضعیت منابع هرساله افزایش پیدا کند.