مسوولان ترافیکی پایتخت هفته گذشته اعلام کردند با آغاز فصل پاییزو بازگشایی مدارس ۲۵ تا ۳۰ درصد بار ترافیکی شهر تهران افزوده می‌شود. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برای کاهش ترافیکی پاییزه پیشنهاد تغییر ساعت ادارات برای کاهش ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی را خواستار شده است.


سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به پیک ترافیک صبح و عصرگاهی در پایتخت گفت: تغییر ساعات کار ادارات یک مطالبه جدی مدیریت شهری است که در حال پیگیری آن هستیم؛ چرا که بر اساس اطلاعات موجود اوج ترافیک صبحگاهی 8 تا 8:30 است و این در حالی است که کارمندان و کسبه و دانش آموزان و دانشجویان در حال رسیدن به مقصدهای خود هستند و پیک ترافیک عصرگاهی نیز از ساعت 18:30 آغاز می‌شود و این در حالی است که اگر بتوانیم سفرهای اداری مردم را از 6:30 صبح تا 10 برسانیم می‌توانیم اوج ترافیک صبحگاهی را کاهش دهیم و از سوی دیگر وسایل حمل و نقل عمومی نیز می‌توانند چند بار به ارائه خدمت به مردم بپردازند.


معاون شهردار تهران از رایگان بودن استفاده دانش آموزان و دانشجویان از مترو در روز اول مهرماه خبر داد و گفت: این اقشار می‌توانند از تخفیف ۵۰ درصدی بلیت مترو استفاده کنند.