گروه مسکن- نورا حسینی: برخی از سایت‌های فروش مسکن در فضای مجازی برای القای ارزانی برخی ازواحدهای مسکونی به جای آنکه آدرس دقیق ملک را به خریداران بدهند، تنها به نام بردن اسم محله اکتفا می‌کنند.

به طور مثال، قیمت آپارتمان در خیابان‌های غربی تهرانپارس با آپارتمان‌های شرقی متفاوت است یا در منطقه یوسف آباد خیابان‌های ابن سینا و مستوفی نسبت به سایر خیابان‌های این محله از مرغوبیت بیشتری برخوردار است. این نوع دلالان مسکن که در فضای مجازی دست به تبلیغات ملک می‌زنند. بدون آنکه مشخصات کامل ملک را اعلام کنند و برای آنکه خریداران را قانع کنند که حتما به دیدن ملک بروند تنها قیمت پایین ملک را اعلام می‌کنند.


به‌طور مثال در منطقه افسریه قیمت هر متر مربع آپارتمان چند ساله زیر ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نیست، اما بارها آپارتمان‌هایی در این منطقه معرفی شده که نرخ آنها کمتر از متری ۲ میلیون تومان است . این قیمت مربوط به برخی از محله‌های منطقه خاوران است که کمتر مرغوبیت دارد و به دلیل وجود برخی از مشکلات ترافیکی وآسیب‌های شهری خریدار کمتری دارد.


این تله‌های تبلیغاتی گاهی هم جواب می‌دهد. خریداران نا آشنا به محله با دیدن تفاوت چشمگیر قیمت آپارتمان‌ها با ویژگی‌های یکسان، با وجود فاصله یک خیابان یا یک کوچه اقدام به خرید ملک می‌کنند و بعدها با آشنا شدن با منطقه متوجه ترفند این دلالان می‌شوند.

تله تبلیغاتی در فضای مجازی برای خریداران مسکن