وزیر راه‌و‌شهرسازی با تشریح آخرین وضعیت احداث شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: برای ارتباط خط راه‌آهن تهران به فرودگاه امام خمینی برنامه‌ریزی کردیم تا مردم از طریق قطار بتوانند به این فرودگاه تردد کنند که امیدوارم در سال آینده این اتصال ریلی فراهم شود.

عباس آخوندی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه‌و‌شهرسازی افزود: در فاز اول دو ترمینال بسیار بزرگ در شهر فرودگاهی فرودگاه امام(ره) با عنوان ترمینال «سلام» و ترمینال «ایران شهر» برای افزایش ظرفیت مسافری احداث می‌شود. ظرفیت این دو ترمینال ۲۵ میلیون مسافر در سال است امیدوارم ترمینال در دست ساخت سلام برای تابستان سال آینده قابل بهره‌برداری باشد. درباره ساخت ترمینال ایران شهر نیز فراخوان بین‌المللی دادیم و امیدوارم با اعتبار صندوق توسعه ملی و سرمایه‌گذاری خارجی طی سه سال آینده این ترمینال نیز مورد بهره‌برداری قرار گیرد. در مجموع با ساخت دو ترمینال سلام و ایران شهر ظرفیت فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به ۶ برابر افزایش می‌یابد.

وزیر راه‌و‌شهرسازی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۲ شهر فرودگاهی در جهان وجود دارد، ادامه داد: شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) حدود ۱۳ هزار و ۷۰۰ هکتار مساحت دارد که ۲۵۰۰ هکتار منطقه ویژه و ۱۵۰۰ هکتار از آن نیز منطقه آزاد است، بنابراین یک منطقه سرمایه‌گذاری بزرگ در موقعیت بسیار استراتژیک در حاشیه شهر تهران ایجاد خواهد شد.