معاون وزیر تعاون در پاسخ به این پرسش که آیا زمین مورد نیاز برای اجرای مسکن اجتماعی فراهم شده است؟ گفت: اقدامات اجرایی این طرح هنوز آغاز نشده است اما در مورد زمین در مناطقی که وزارت راه‌وشهرسازی زمین دارد یا از زمین‌هایی که در اختیار دولت است، استفاده خواهد شد و وزارت کار هم در صورت داشتن زمین اختصاص خواهد داد. معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی گفت: چنانچه کارگران یا کارکنان تحت‌پوشش یک کارخانه یا وزارتخانه نیز بخواهند صاحب مسکن شوند و آن وزارتخانه یا صاحب کارخانه زمین برای کمک داشته باشد، می‌تواند به‌عنوان یک هدف رفاهی آن زمین را در اختیار قرار بدهد.

حمید کلانتری افزود: این کار پروژه مشترکی است میان وزارتخانه‌های راه‌وشهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با هدف پوشش اقشار مستمری‌بگیر تامین اجتماعی و نیازمندان سازمان بهزیستی به اجرا درخواهد آمد. در حال حاضر تفاهم‌نامه آن میان هر دو وزیر به امضا رسیده و زیرمجموعه‌های دیگر نیز باید در این زمینه فعال شوند. به گفته وی در ساخت مسکن اجتماعی از کمک خیرین استفاده شده و گروه‌های اجتماعی در قالب تعاونی‌های مسکن اجتماعی شکل خواهند گرفت.

کلانتری در عین حال از آغاز عملیات اجرای طرح مسکن اجتماعی از نیمه دوم سال ۹۴ خبر داد و درباره پرداخت تسهیلات ساخت آن، گفت: طبعا تسهیلات ساخت مسکن اجتماعی نیازمند هماهنگی با بانک مسکن است و تلاش این است که وام ارزان‌قیمت اختصاص یابد و تعاونی‌های مسکن اجتماعی شکل بگیرند تا کار شروع شود.