گروه مسکن: عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران روز گذشته در صحن علنی شورای شهر در قالب تذکری نسبت به بلاتکلیف ماندن فاز دو برج میلاد به شهرداری تهران تذکر داد.

اسماعیل دوستی، عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به نیمه کاره ماندن فاز دو برج میلاد اظهار کرد: چند سالی است که در جوار برج میلاد گودالی ایجاد شده که سال‌هاست تعطیل است به ویژه آنکه استحکام‌سازی دیواره‌های این گود با گذشت زمان دچار مشکل شده است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در توضیح علت توقف عملیات ساخت فاز دو برج میلاد گفت: طرح پیشنهادی برای ساخت فاز دو برج میلاد مورد قبول شورای شهر واقع نشده است.

ضمن آنکه هر چه زودتر باید برای این گود تعیین تکلیف شود، چون قدرت مقاوم‌سازی آن نیز به پایان رسیده است و منظره بدی در آن منطقه ایجاد کرده است.

او تاکید کرد: باید مسابقه دیگری برای طراحی این ساختمان گذاشته شود؛ چراکه طرح‌های مسابقه قبلی قابل قبول نبود و به نظر می‌رسد تخلفاتی در برگزاری مسابقه انجام شد.

به گزارش «دنیای اقتصاد» در مطالعه‌ای که برای اولین‌بار در سال۸۷، برای فاز دوم توسعه برج میلاد انجام شده بود، احداث یک ساختمان ۲۹ طبقه در قالب یک هتل ۵ستاره در کنار برج میلاد پیش‌بینی شده بود، اما در طرح نهایی که گودبرداری آن نیمه تمام مانده است، قرار شد برج دو قلویی با کاربری هتل و مرکز تجاری هر کدام به ارتفاع ۵۰ طبقه - حداقل ۱۵۰ متر ارتفاع- ساخته شود.

فاصله این آسمانخراش با برج میلاد حدود ۳۰۰ مترطولی برآورد می‌شود که با این فاصله کم، این احتمال وجود دارد که مشاهده برج میلاد از فاصله نزدیک مخدوش شود و حتی از نزدیک، حالت محوشدگی برای برج ایجاد شود.

اعضای شورای شهر تهران در دوره سوم نسبت به اجرای فاز دوم برج میلاد انتقاداتی را مطرح کردند که منجر به بلاتکلیف شدن ادامه طرح شد.