عضو ناظر شورای پول و اعتبار با بیان اینکه مصوبه ۸۰ میلیونی مسکن حداکثر تا یک هفته آینده به تمام بانک‌ها ابلاغ می‌شود، گفت: انگیزه ساخت‌و‌ساز در میان سازندگان و انبوه‌سازان با مصوبه جدید شورای پول و اعتبار افزایش می‌یابد و باعث تقویت رونق عرضه می‌شود.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که جو حاکم بر جلسه شورای پول و اعتبار چگونه بود که باعث شد وام خرید مسکن تا ۸۰ میلیون تومان افزایش یابد گفت: در جلسه شورای پول و اعتبار اعتقاد ما این بود که این مصوبه بتواند طرف تقاضا و عرضه مسکن را تحریک کند؛ چراکه این موضوع باعث اثر مثبت بر بازار مسکن می‌شود. وی با اشاره به اینکه در این جلسه تصمیم بر این شد که تمامی اظهارنظرها از زبان رئیس کل بانک مرکزی صورت گیرد تاکید کرد: تصمیمی که در شورای پول و اعتبار گرفته شد مبنا را بر سپرده‌گذاری گذاشتیم چرا که این موضوع باعث می‌شود بخشی از خاصیت ضدتورمی را که مبنای آن موضوع است پیاده کند.

وی اضافه کرد: پس ما از این روش بهره بردیم که اتفاقا روشی منطقی است و رویکرد آن جمع‌آوری منابع مازاد در کشور و سپرده‌گذاری در بانک‌ها است. پورابراهیمی تاکید کرد: پس این روش می‌تواند انگیزه‌ برای ساخت‌و‌ساز را در کشور تقویت کند و از هم‌اکنون برای یک سال آینده استارت رونق ساخت‌و‌ساز را در کشور بزنیم. عضو ناظر شورای پول و اعتبار خاطرنشان کرد: قطعا با سپرده‌گذاری‌های مناسبی که در بانک مسکن و سایر بانک‌ها صورت خواهد گرفت ساخت‌و‌ساز از محل این اعتبارات رونق می‌گیرد و بخش خصوصی وارد عرصه ساخت‌و‌ساز، سپس رونق خرید و فروش می‌شود.