معاون وزیر راه‌وشهرسازی در امور شهرهای جدید که اوایل امسال از برنامه‌ریزی برای احداث ۸ شهر جدید در مناطق مختلف کشور خبر داده بود، اعلام کرد: در ایجاد این شهرها سه رویکرد تازه مورد توجه قرار خواهد گفت.

محسن نریمان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس توضیح داد:

غیر از اسکان سرریز جمعیت‌ ما به دنبال ایجاد شهرک‌های متعددی هستیم که بتوانند مسائل گردشگری و علمی و فنی را پاسخ دهد. وی اضافه کرد: تلاش ما این است که این شهرها عمدتا مردم محور باشند و بخش خصوصی را ترغیب کنیم که در این رابطه اقدام کنند و دولت محور امور نباشد بلکه به‌عنوان ناظر عالیه و هدایتگر عمل کند. معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه انگیزه‌های لازم را برای بخش خصوصی به منظور مشارکت در ایجاد این شهرها و شهرک‌های جدید تقویت خواهیم کرد، گفت: می‌خواهیم با حضور بخش خصوصی در ایجاد این شهرک‌ها یک وضعیت برد - برد را برای هر دو طرف محقق کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ریزی‌های لازم برای اضافه شدن ۸ شهر جدید در کشور انجام شده که این شهرها مانند سایر شهرهای جدید خوابگاهی نشوند و تولید و اشتغال نیز در این شهرها همراه شود، گفت: مطالعات دقیقی در حال انجام است و قیمت‌های منطقه‌ای و سرریز جمعیت‌ها بررسی و سپس برای ایجاد این شهرها اقدام می‌شود.

وی افزود: پایه ایجاد این شهرها از زمان‌های گذشته بوده که اجرایی نشده است، بنابراین ما این مطالعات را بازنگری و سپس اقدام لازم را در این زمینه انجام می‌دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بخش شهرسازی شرکت عمران شهرهای جدید مکان‌یابی این ۸ شهر جدید را شروع و مطالعات اولیه را آغاز کرده است، مطالعات ما گسترده است و قصد داریم در کشور و مناطقی که مطالعه جامع داشته باشیم برای ایجاد شهر جدید اقدام کنیم.