مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با بیان اینکه مجموعه دولت یازدهم و وزارت راه و شهرسازی اخیرا برای کمک به پیش خریداران مسکن مهر دو تدبیر جدید به کار گرفت، اعلام کرد: با اجرای این تدابیر بار مالی متقاضیان مسکن مهر در شهر جدید پرند سبک خواهد شد. باران‌هاشم زهی درباره دو تدبیر جدید گفت: براساس یک مصوبه که اواخر سال گذشته به شرکت عمران ابلاغ شده سقف تسهیلات مسکن مهر برای آن دسته از واحدهایی که کار ساخت آنها هنوز به اتمام نرسیده است؛ افزایش یافته و از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان تبدیل شده است که این ۵ میلیون تومان تسهیلات جدید می‌تواند هزینه‌های ناشی از دستورالعمل شماره ۳ مربوط به مابه‌التفاوت قیمت تمام شده مسکن مهر را تا حد زیادی پوشش دهد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند همچنین تصریح کرد: براساس دومین مصوبه که در شروع سال جدید با تدبیر مقامات ارشد وزارت راه وشهرسازی و همچنین هیات‌مدیره شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید تدوین و به پرند ابلاغ شده است، بخشی از هزینه‌های مربوط به آماده‌سازی زمین‌های ۹۹ ساله از محل تهاتر زمین‌های دولتی با پیمانکاران مسکن مهر تامین می‌شود تا ازاین طریق بار مالی آماده‌سازی نیز برای پیش خریداران مسکن مهر تعدیل شود.

هاشم زهی دراین باره توضیح داد: این مجوز که با پیگیری مجدانه شرکت عمران شهر جدید پرند هم‌اکنون قابلیت اجرا پیدا کرده است، براساس قوانین و مصوبات بالادستی تهیه شده و بدون فوت وقت هم‌اکنون توسط شرکت عمران شهر جدید پرند در حال اجرا شدن است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند یکبار دیگر خطاب به پیش خریداران اعلام کرد؛ نظارت‌های روزانه توسط شرکت عمران بر کلیه ساخت و سازهای این شهر شامل مسکن مهر و خدمات روبنایی، امکان وقت‌کشی را از برخی پیمانکاران و سازنده‌ها کاملا سلب کرده بنابراین لازم است در این مقطع، باقی‌مانده آورده نقدی پیش خریداران براساس جداول زمانی از پیش اعلام شده به موقع پرداخت شود تا براساس برنامه‌ریزی‌ها بتوانیم پروژه‌ها را به‌موقع افتتاح و به متقاضیان تحویل دهیم.

هاشم زهی همچنین از نهایی شدن عملیات پرداخت ۵ میلیون تومان وام اضافه مسکن مهر به حداقل ۲۰ هزار واحد مسکونی در این شهر خبر داد.