مشاور مالی وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از سود بالای تسهیلات مسکن در بانک‌ها خواستار تعدیل نرخ آنها از طریق حمایت‌های یارانه‌ای دولت شد. حسین عبده تبریزی در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی افزود: دولت باید چاره‌ای برای بهره‌های بانکی بیندیشد تا نرخ سودهای بانکی به میزانی برسد که برای مردم امکان خرید مسکن به‌وجود بیاید.

وی تصریح کرد: سود بانکی نرخ بالایی دارد و برای حل این مساله، دولت باید برای خرید مسکن ما‌به‌التفاوت‌هایی پرداخت کند. البته ما این تفاوت‌ها را در قالب مسکن حمایتی تعریف کردیم؛ طرحی که طبق آن مردمی که یک واحد مسکونی تهیه می‌کنند، می‌توانند آن را به‌صورت اقساطی بازپرداخت کنند، اما توان بازپرداخت وام با بهره ۲۸ درصد را ندارند. به همین دلیل است که دولت باید بخشی از درصد سود را تقبل و از طریق بودجه عمومی به خانه‌دار شدن مردم کمک کند.

عضو شورای‌عالی بورس با بیان اینکه در واقع ضعف نظام بانکی است که در طول ۳۶ سال گذشته نتوانسته وام خرید مسکن و بازار رهن را توسعه دهد، دلیل اصلی این اتفاق را تورم دانست و درباره دیگر اقدامات وزارت راه و شهرسازی برای تقویت بازار مسکن گفت: صندوق پس‌انداز مسکن برای تقویت بازار مسکن در نظر گرفته شده و اعلام کردیم تفاوت سود برای تقویت بازار رهن پرداخت شود. هر پیشنهادی هم که مطرح کردیم برای تقویت این بازار بوده است.