دولت در جلسه دیروز خود مصوب کرد ۹۹۴ میلیارد تومان بابت احداث تاسیسات و خدمات زیر بنایی پروژه مسکن مهر اختصاص یابد. هیات وزیران با توجه به مشکلات تامین منابع مالی احداث تاسیسات و خدمات زیربنایی طرح مسکن مهر، مبلغ ۹۹۴ میلیارد تومان بابت ایجاد تاسیسات عمومی مسکن مهر و تامین زیرساخت‌ها، تخفیف عوارض، حمایت مالی و تراکم آن و احداث و تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب اختصاص داد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، پیش از این احمد اصغری مهرآبادی، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی و مجری ویژه امور مسکن مهر در مورد کل بودجه مورد نیاز برای تکمیل خدمات زیربنایی شامل آب، برق و گاز و خدمات رو بنایی از جمله مراکز بهداشتی و درمانی، آموزشی، انتظامی، خدماتی و... مربوط به محله‌های مسکن مهر سراسر کشور گفته بود در این حوزه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است به‌رغم این نیاز هیات دولت دیروز ۹۹۴ میلیارد تومان برای تکمیل این خدمات مصوب کرد.

در ادامه این جلسه با تصویب دولت، وزارت راه و شهرسازی مجاز است نسبت به انجام مذاکره، پیش امضا (پاراف) و امضای موقت موافقت‌نامه کشتیرانی تجاری دریایی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کنیا ظرف مدت سه سال از تاریخ ابلاغ این تصویب‌نامه، اقدام و مراحل قانونی را تا تصویب نهایی پیگیری کند.

در این جلسه، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست به ارائه گزارشی در خصوص «پدیده ریزگردها در استان خوزستان و برخی مناطق دیگر کشور» پرداختند و راهکارهای مقابله با این پدیده مورد بررسی قرار گرفت. برنامه‌های احیای تالاب‌ها، تعیین الگوهای جوی موثر بر تولید گرد و غبار و اولویت‌بندی کانون‌های موثر، همچنین توسعه و ارتقای سامانه مدل‌سازی پیش‌آگاهی، ارتقای زیرساخت‌های فناوری برای پیش‌بینی به موقع، اجرای عملیات بیابان‌زدایی و کنترل کانون‌های بحران، توسعه نهال‌کاری و ایجاد جنگل‌های دست کاشت بیابانی، ایجاد زیرگذرهای مناسب در جاده‌های آنتنی میدان‌های نفتی، تجهیز مراکز خدمات تشخیصی و مراقبتی بیماری‌های ناشی از استنشاق گرد و غبار و پیش‌بینی اعتبارات مورد نیاز اجرای این برنامه‌ها مورد تصویب هیات وزیران قرار گرفت.