بخشدار مرکزی کلاردشت در استان مازندران، در خصوص ساخت و ساز صورت گرفته در منطقه‌ کوهستانی این شهرستان گفت: معلوم نیست چرا در این منطقه که نه آبادی است، نه شهر و روستا، مثل قارچ ویلاسازی شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ذکائیان در جلسه ساماندهی ساخت و ساز در حریم رودخانه سردآبرود افزود: فاضلاب این ویلاها با سرازیر شدن به رودخانه سردآبرود، به محیط‌زیست این منطقه لطمه می‌زند و تاکنون هیچگونه گزارش کارشناسی از سوی مراجع ذیصلاح حداقل به بنده ارائه نشده است. وی افزود: اگر قرار است بحث گردشگری کلاردشت به سرانجام برسد واجب است که حریم رودخانه حفاظت شده سردآبرود که بسیار هم مورد توجه گردشگران است هرچه سریع‌تر ساماندهی شود.

بخشدار مرکزی کلاردشت ادامه داد: یکی از مصوبات این جلسه باید این باشد که نمایندگانی از آب منطقه‌ای، بنیاد مسکن و فرمانداری به همراه نماینده‌ای از شهرداری در حوزه شهر و نماینده‌ای از بخشداری در حوزه بخش ظرف مدت ۱۵ روز نسبت به شناسایی واحدهای ساخته شده در حریم رودخانه اقدام کند. در این جلسه همچنین عنوان شد: وقتی ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه صورت می‌گیرد با تایید شهرداری و دهیاری‌ها دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق، گاز و مخابرات نیز سریعا به این واحدهای غیرمجاز خدمات ارائه می‌دهند.

از طرف دیگر کسی پیگیر پرونده‌های تشکیل شده توسط محیط زیست در خصوص تجاوز به حریم رودخانه نیست که متاسفانه همین امر جلوی انگیزه تشکیل پرونده‌های جدید را گرفته است. در منطقه «ونداربن» بیش از ۳۰ واحد مسکونی غیرمجاز ساخته شده است که از خدمات آب، برق و حتی تلفن برخوردارند، اما کسی پیگیر نیست که این خدمات چگونه و چرا به آن جا رسیده است.