مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در مورد ارزیابی مجدد شاخص‌های بافت‌های فرسوده به معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ابلاغ شد. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران، در این مصوبه آماده است:

تجربه اقدامات و مطالعات انجام شده در محدوده بافت‌های فرسوده شهری در کشور پس از زلزله بم و ارزیابی‌های به عمل‌آمده بر ضرورت تغییر رویکرد در سطوح مختلف سیاست‌گذاری، مدیریتی و اجرا تاکید می‌کند. در همین زمینه شورای عالی مقرر کرد موضوع تغییر رویکرد از فرسودگی به ناکارآمدی و تاکید بر مفهوم بازآفرینی شهری (Regeneration) در دستور کار قرار گیرد. شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی موظف است گزارش ارائه شده را به‌منظور نظرخواهی برای کلیه دانشگاه‌های مرتبط و مجامع حرفه‌ای و تخصصی و صاحبنظران و مدیران شهری ارسال و پیشنهادها و انتقادات این مراجع را دریافت و آن را در قالب برگزاری یک همایش جمع‌بندی و نتیجه را به شورای عالی ارائه نماید.

همچنین به‌منظور تسریع در امکان ارزیابی مؤثر شیوه‌نامه مذکور، دبیرخانه موظف است حداکثر ظرف مدت یک هفته و براساس معیارهای جمعیت و وسعت و وضعیت طرح‌های توسعه و عمران، سه شهر کشور را به عنوان نمونه‌های موردی انتخاب و به شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری ابلاغ نماید. همچنین شرکت مشاور تهیه‌کننده این شیوه‌نامه ظرف مدت پنج ماه نتایج مطالعات خویش را درباره این سه شهر به دبیرخانه شورای عالی ارائه نماید.