گروه مسکن: استاندار تهران با بیان اینکه نیاز است سقف تسهیلات بانکی در پروژه مسکن مهر افزایش یابد، اعلام کرد: در صورتی که شورای پول و اعتبار تصویب کند، وام مسکن مهر پنج میلیون تومان افزایش می‌یابد و به این ترتیب رقم تسهیلات مسکن مهر به ۳۰ میلیون تومان خواهد رسید. حسین هاشمی، استاندار تهران که در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تهران و در حضور ولی‌الله سیف، رئیس کل بانک مرکزی سخن می‌گفت تصریح کرد: بیشترین تعداد مسکن مهر در استان تهران است و به همین دلیل نیاز است سقف تسهیلات بانکی این پروژه افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس، هاشمی درباره وضعیت کنونی مسکن مهر اظهار کرد: مسکن مهر در استان تهران جزو پروژه‌‌های پرهزینه برای نظام است و اگر سیاست‌گذاری درستی انجام نشود مشکلات بیشتری ایجاد خواهد شد.

او ادامه داد: دولت فعلی ضمن تحقق وعده‌های دولت قبلی نسبت به مسکن مهر باید به شکلی برنامه‌ریزی کند که این پروژه کمترین آثار تخریبی در اقتصاد کشور داشته باشد.

او تاکید کرد: در حال حاضر ۳۵۰ مدرسه باید برای پروژه مسکن مهر ساخته شود تا پاسخگوی نیاز شهروندان در سال‌ آینده باشد. به گزارش «دنیای اقتصاد»، هفته گذشته معاون وزیر راه وشهرسازی در شهرهای جدید نیز از دریافت پالس مثبت از بانک مرکزی برای افزایش تسهیلات مسکن مهر خبر داد اما بانک مرکزی ۲۴ ساعت بعد ارسال پالس مثبت در این زمینه را تکذیب کرد. گفتنی است در ابتدا رقم تسهیلات مسکن مهر ۲۰ میلیون تومان تعیین شده بود که در سال ۸۹ با ۵ میلیون تومان افزایش به رقم ۲۵ میلیون تومان در سراسر کشور رسید.