قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در مسکن‌مهر، خبری را که به نقل از وی در اخبار شبکه یک سیما، درباره افزایش تسهیلات ساخت مسکن اعلام شد تکذیب کرد. پنج‌شنبه گذشته اخبار ساعت ۱۴ شبکه یک سیما به نقل از قائم‌مقام وزیر راه‌وشهرسازی در امور مسکن‌مهر اعلام کرد: سقف تسهیلات ساخت مسکن‌مهر از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافت. اما احمد اصغری مهرآبادی دیروز به «دنیای‌اقتصاد» گفت: چنین خبری به نقل از وی صحت ندارد و سقف تسهیلات مسکن‌مهر هنوز افزایش پیدا نکرده و فعلا ۲۵ میلیون تومان است. مهرآبادی در عین حال گفت: وزارت راه‌وشهرسازی از سال گذشته تاکنون در تلاش است تا با جلب نظر بانک مرکزی، سقف این تسهیلات را افزایش دهد اما تا به حال، این درخواست مورد موافقت و تصویب بانک مرکزی قرار نگرفته است.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، حدود ۵۰۰ هزار واحد مسکونی‌مهر نیمه‌کاره در سراسر کشور، به چالش کمبود نقدینگی برای تکمیل برخورد کرده‌اند. سازنده‌های این ساختمان‌ها، همه وام ۲۵ میلیون تومانی را دریافت کرده‌اند و هم‌اکنون برای ادامه کار، به آورده نقدی پیش‌خریداران نیاز دارند. این در حالی است که پیش‌خریداران نیز بیش‌از این، توان پرداخت ندارند و تنها موجودی مالی آنها، مبالغی است که تحت عنوان «رهن» نزد مالک محل اجاره‌شان قرار دارد. این افراد زمانی می‌توانند این موجودی را به سازنده‌های مسکن‌مهر پرداخت کنند که بلافاصله واحدهای خود را دریافت کنند و در آن مستقر شوند.

وزارت راه‌وشهرسازی، برای حل این چالش، اواخر سال گذشته پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات مسکن‌مهر را مطرح کرد. اما به دلیل آنچه نبود منابع مالی از طرف بانک‌مرکزی عنوان می‌شود، امکان این افزایش تا به حال فراهم نشده است.