گروه مسکن: سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به بررسی لایحه مدیریت یکپارچه شهری در پارلمان محلی، یکپارچه شدن خزانه شهرداری را یکی از بندهای مهم این لایحه دانست و گفت: شورای شهر تهران با حمایت از این بند یکپارچگی خزانه شهرداری و تمرکز منابع مدیریت شهری را اقدامی موثر برای پیشبرد برنامه‌های شهری تلقی می‌کند. به گزارش «دنیای اقتصاد» رضا تقی‌پور سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری روز گذشته یکپارچه نبودن مدیریت شهری را یکی از موانع به نتیجه نرسیدن تصمیمات مهم شهری عنوان کرد. به گفته وی، یکپارچه شدن خزانه شهرداری به تمرکز منابع شهری در یک محل و تسهیل اجرای تصمیمات شهری منجرخواهد شد.

او تشکیل دیوان محاسبات شهری را یکی دیگر از بندهای مهم این لایحه خواند و افزود: اما اینکه بنا باشد در لابه‌لای این بندها اختیارات شورای شهر کم شود مدنظر پارلمان محلی تهران نیست.

او تصریح کرد: با آنکه شورای شهر به‌عنوان رکن چهارم نظام خوانده می‌شود، اما در تدوین لایحه مدیریت یکپارچه شهری که مستقیما به مدیریت شهری مربوط می‌شود، از شورای شهر هیچ‌گونه همکاری خواسته نشده است. تقی‌پور در پاسخ به «دنیای اقتصاد» در مورد اینکه نظر نهایی شورا نسبت به یکی از بندهای این لایحه برای تغییر رویه انتخاب شهردار چیست؟ اظهار کرد: نظر نهایی شورای شهر در این خصوص هنوز نهایی و یکپارچه نشده است.

او ادامه داد: البته به‌عنوان یکی از اعضای شورا صریحا اعلام می‌کنم با این موضع که اختیاری از شورای شهر به یکی از قوا منتقل شود قطعا مخالف هستم.