خبرگزاری فارس روز گذشته از قطع ۱۵۰ اصله درخت توسط یک سازمان دولتی در محله‌ تهرانسر در غرب تهران خبر داد و به نقل از رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر نوشت: این اقدام سازمان دولتی با شکایت از طرف شورای شهر پیگیری حقوقی خواهد شد. براساس گزارش این خبرگزاری، مسوولان یک سازمان دولتی با قطع درختان مجاور محل کار خود، قصد تبدیل زمین مذکور به پارکینگ را دارند.

محمد حقانی، رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به قطع حدود ۱۵۰ اصله درخت توسط یک سازمان گفت: من شب گذشته از این موضوع مطلع شدم. ابتدا فکر کردم این سازمان در مجاورت فرودگاه اقدام به این کار کرده است که پس از پیگیری‌ها متوجه شدم در تهرانسر به قطع این درختان اقدام شده است.

وی تصریح کرد: بنده به‌عنوان رئیس کمیته محیط‌زیست، افرادی را برای تهیه گزارش به محل اعزام کرده‌ام که به‌زودی گزارش آن آماده و به اطلاع شهروندان خواهند رسید.

حقانی گفت: قطع درخت فرقی نمی‌کند توسط شهرداری صورت گیرد یا توسط سازمان‌های دولتی، چرا که اعضای شورای شهر با این موضوع به‌طور جدی برخورد خواهند کرد.

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ما شکایت خود را از این سازمان تهیه خواهیم کرد، گفت: باید مسوولان این سازمان توضیحات خود را در خصوص قطع این درختان به شورای شهر اعلام کنند.

تکذیب می‌کنم

روز گذشته مسوول سازمانی که خبرگزاری‌فارس مدعی قطع درخت توسط آن شده است، به خبرگزاری مهر اعلام کرد: در این محل حتی یک اصله درخت قطع نشده و نخواهد شد.

این مسوول دولتی افزود: متاسفانه تعدادی عکس توسط کارکنان این اداره که غرض‌ورزی‌های شخصی با مسوولان دارند برای رسانه‌ها منتشر شده که تمامی این عکس‌ها و گزارش‌ها را که ادعا می‌کند این سازمان بین ۱۵۰ تا ۲۷۰ اصله درخت را با مجوز و دستور قوه قضائیه قطع کرده تکذیب می‌کنم و از تمام خبرنگاران دعوت می‌کنم که برای دیدن محوطه و تهیه گزارش‌های مستند به این محل مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه پنج‌شنبه شب در گزارش صدا و سیما نیز معلوم نیست با چه هدفی کامیون‌هایی را که حاوی تنه‌های درختان ۲۰ ساله کاج پارک بهارستان جنت آباد بودند همزمان با گزارش قطع درختان در این اداره پخش کردند که در این خصوص جوابیه و تکذیبیه‌ای تهیه و منتشر می‌شود، چراکه اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد که در یک اداره کل در روز روشن جلوی چشم مردم، مسوولان و ماموران شهرداری این همه تنه درخت در چندین کامیون بار شده و حمل شوند.