گروه مسکن: رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران از پیگیری ساخت‌و‌سازهای ارتفاعات ۱۸۰۰ متر تهران خبر داد و گفت: بسیاری از مجوزهای صادره در این زمینه از سوی وزارت جهاد کشاورزی در دولت دهم صادر شده است. محمدسالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا افزود: به دنبال این مجوزها، ساخت‌وسازهای عجیب و غریب در منطقه سوهانک، دارآباد، شهرک زیتون و حتی منطقه لواسان و فشم رخ می‌دهد؛ به همین دلیل در این زمینه انتقادات جدی نسبت به دولت گذشته وجود دارد. سالاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود بااشاره به بررسی مغایرت‌های میان طرح تفصیلی و طرح جامع در شورای عالی شهرسازی و معماری، تصریح کرد: با لغو این مصوبات یکسری ناامنی اقتصادی در شهر ایجاد می‌شود. علاوه بر این لغو مصوبات کمیسیون ماده ۵ و طرح تفصیلی، تبعات اجتماعی به دنبال دارد و برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ناامنی ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، او ادامه داد: این موضوع با شورای‌عالی شهرسازی و معماری کشور نیز مطرح شده است چراکه اعتقاد داریم مردم چه تقصیری دارند که یک روز، یک نفر طرح تفصیلی ابلاغ می‌کند و می‌گوید آن را اجرا کند، ناگهان با لغو مصوبات قبلی، یکسری مشکلات برای مردم به وجود می‌آید.

او تاکید کرد: از سوی دیگر نیز این اعتقاد را داریم که شهرداری ضمن حفظ حقوق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، این مصوبات و مجوزها را لغو کند.