گروه مسکن - مهدیس فرقانی : اگرچه رکود حاکم بر معاملات بازار مسکن سبب شده تا مالکانی که واحدهای مسکونی خود را برای فروش به بازار عرضه کرده‌اند، از قیمت‌های اولیه خود قدری عقب نشینی کنند و قیمت‌های پیشنهادی خود را کاهش دهند، اما در میان فایل‌های عرضه شده به بازار هنوز هم واحدهای گران قیمت با ویژگی‌های خاص دیده می‌شوند که مالکان آنها قیمت‌های متفاوت از سایر واحدهای منطقه را برای ملک خود پیشنهاد کرده‌اند. در حال حاضر برخی واحدهای عرضه شده به بازار فروش مسکن با قیمت‌های بالاتر از قیمت‌های نرمال منطقه خود در بازار فروش عرضه شده‌اند که به نظر می‌رسد، ویژگی بارزی در آن واحد ملاک تعیین قیمت از سوی مالک قرار گرفته است.

هر چند این ویژگی‌ها نباید ملاک تعیین نرخ‌های بالا قرار گیرد. به عنوان مثال یک واحد نوساز ۲۸۵ متری در سعادت آباد مترمربعی ۲۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده است که در چند روز گذشته یکی از بالاترین قیمت‌های فروش آپارتمان مسکونی در تهران بوده است. این در حالی است که به گفته مشاوران املاک این منطقه متوسط قیمت واحدهای عرضه شده در این محدوده بین ۹ تا ۱۵ میلیون تومان است.

البته به گفته مشاوران املاک این منطقه با وجود ویژگی‌های جذاب این واحد، رکود حاکم بر معاملات مسکن امکان فروش این واحد را با قیمت تعیین شده برای مالک کمتر

می‌کند.

قیمت‌های پیشنهادی ستون نبض بازار امروز به برخی از گران قیمت‌ترین واحدهای مسکونی شهر تهران اختصاص دارد.

گران‌قیمت‌ترین آپارتمان در هفته گذشته