هر چند میزان خرید و فروش خانه در ماه پایانی سال ۹۲ نسبت به ماه‌های قبل کمی بیشتر شد، اما بیش از ۲۱ درصد نسبت به اسفند ۹۱ کاهش داشت. به گزارش «ایسنا» رکود در بازار معاملات مسکن که در نتیجه کاهش قدرت خرید مردم در سراسر پارسال تداوم داشت، در ماه پایانی سال ۹۲ هم این روند حفظ شد و میزان معاملات مسکن در این ماه نسبت به اسفند‌۹۱ بیش از ۲۶هزار مورد کاهش یافت.

بر اساس آمار موجود از معاملات مسکن در کل کشور، از ۱۷۸ هزار قرار‌داد منعقد شده در این بخش در اسفند ماه بیش از ۱۱۵هزار مورد مربوط به خرید و فروش‌ خانه بوده است که به تبع روند کاهشی معاملات، میزان خرید و فروش‌ها نیز نسبت به مدت مشابه سال قبلش بیش از ۳۲ هزار مورد کاهش یافته است. همچنین از ۱۷۸ هزار معامله انجام شده در اسفند پارسال بیش از ۵۳ هزار قرار‌داد خرید و اجاره مربوط به استان تهران بوده

است. بر اساس آمار عملکرد بنگاه‌های مسکن در اسفند‌ ۹۲ساکنان استان تهران بیش از ۲۸ هزار مورد خرید و فروش مسکن داشته‌اند که تابع روند کاهشی معاملات در کل کشور بوده است به‌گونه‌ای که ماه پایانی سال گذشته تهرانی‌ها ۵۳۰۰مورد کمتر خانه خریدند.

البته هر چند میزان معاملات مسکن در اسفند ۹۲‌ نسبت به اسفند ۹۱ کاهش چشمگیری داشته است، اما با توجه به آمار موجود در معاملات مسکن میزان معاملات و رونق بازار در این ماه نسبت به دی و بهمن‌ حدود ۷۰۰۰ مورد بیشتر شده است که البته پیش‌بینی کارشناسان و مشاوران املاک نیز بود و اکنون آمار معاملات موید محقق شدن پیش‌بینی رونق در ماه پایانی سال ۹۲ نسبت به ماه‌های قبل است.