رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به ساماندهی سیما و منظر ساختمانی در شهر تهران گفت: صدور پروانه‌های ساخت‌وساز در پایتخت در کارگروهی ویژه در کمیسیون شهرسازی شورا بررسی می‌شود. محمد سالاری در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر با اشاره به توجه برنامه پنج ساله دوم شهرداری به سیما و منظر شهری گفت: یکی از برنامه‌هایی که طی ماه‌های گذشته در دست بررسی داشتیم، حساسیت برای ساماندهی سیما و منظر شهری پایتخت بود که سعی شد هم در متمم بودجه سال ۹۲ و هم در بودجه سال ۹۳ به آن توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌هایی که مطرح است ورود به ساماندهی ساخت و ساز و نماهای ساختمان‌ها در مناطق مختلف تهران است که در این راستا قرار شد تا کارگروهی برای بررسی پروانه‌های ساخت و ساز در کمیسیون شهرسازی شورا در سال جدید شکل بگیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر نظارت مضاعف بر پروانه‌های ساخت و ساز مناطق مختلف شهرداری اضافه کرد: در این راستا هر ساخت و سازی که مغایر با دستورالعمل‌‌ها و مصوبات شورای شهر و طرح تفصیلی باشد در شورا ارائه خواهد شد و برای آن تصمیم‌گیری می‌شود.

سالاری با تاکید بر اینکه مشکلات مختلف پایتخت در کمیسیون‌های تخصصی شورا بررسی می‌شود، تصریح کرد: مشکلات شهر تهران با همکاری متقابل بین مدیریت شهری و سایر دستگاه‌های اجرایی شهر حل خواهد شد که امیدواریم در سال ۹۳ مشکلات پایتخت کمتر شود و کیفیت زندگی بالاتر برود.