گروه مسکن - مهدیس فرقانی: شواهد در بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی در تهران نشان می‌دهد که همچنان در بین فایل‌های فروشی واحدهایی هستند که قیمت فروش آنها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان به بازار پیشنهاد می‌شود، البته این دسته از واحدها از متراژهای کوچک برخوردارند و به همین خاطر ممکن است عده‌ای از متقاضیان در بازار مسکن چنین واحدهایی را به‌دلیل متراژشان برای زندگی، مناسب عنوان نکنند. با این وجود، در بازار مسکن، متقاضیانی حضور دارند که حاضرند با کمترین مبالغ پیشنهادی فروش صاحبخانه شوند حالا چه واحد بزرگ باشد یا اینکه به اصطلاح نقلی باشد.

ستون امروز نبض بازار به معرفی تعدادی واحد مسکونی متراژ کوچک پرداخته که قیمت کل آنها کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان است.

یکی از فایل‌های اکازیون قیمتی که در خیابان نواب در محدوده خیابان کمیل به بازار معرفی شده یک واحد ۳۰ متری تک خوابه با قیمت ۷۵ میلیون تومان است.

این واحد ۱۰ سال ساخت از بابت پول نقدی که متقاضی باید بپردازد اکازیون است، زیرا خریدار ۱۲ میلیون تومان نقد باید پرداخت کند و مبلغ باقیمانده خرید را با ۴۵ میلیون تومان وام و ۱۸ میلیون تومان رهن فراهم کند. یک واحد مسکونی ۳۹ متری در خیابان شمشیری با شرایط ویژه، یعنی ۲۵ میلیون تومان نقد و ۲۵ میلیون تومان رهن و ۴۵ میلیون تومان وام به بازار فروش عرضه شده است.

واحد مذکور به‌صورت تک واحد در طبقه اول و از پارکینگ بهره‌مند است.

از طرف دیگر در خیابان قزوین مالکی واحد نوساز ۳۶ متری خود را برای فروش با قیمت ۱۰۰ میلیون تومان به بازار معرفی کرده است.

ناگفته نماند که خریدار این واحد باید ۶۰ میلیون تومان را به طور نقدی، ۲۰ میلیون تومان را از طریق رهن و مابقی را در قالب وام ۲۰ میلیون تومانی تامین کند. همچنین ۹۰ میلیون تومان قیمت فروش یک واحد مسکونی ۴۱ متری در شهرک صادقیه واقع در نعمت‌آباد (جنوب تهران) تعیین شده است. علاوه براین فروشنده‌ای واحد ۳۵ متری ۱۲ سال ساخت خود را در خیابان خوش در محدوده هاشمی، ۹۰ میلیون تومان قیمت گذاری کرده است.

از سوی دیگر در خیابان محبوب مجاز (سینا) ۲ واحد مسکونی به متراژ‌های ۴۵ و ۳۵ متری با قیمت‌های ۹۵ میلیون و ۸۷ میلیون تومان به بازار برای فروش اعلام شده است. این دو واحد ۱۶ سال ساخت هستند.

حداقل نقدینگی برای خرید مسکن در تهران