رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با اشاره به ماده‌ سه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها که بر اساس آن اگر کسی درخت را قطع کند به مراجع قضایی معرفی می‌شود، گفت: متاسفانه تا حالا تا یک پرونده هم در این حوزه تشکیل نشده و از آن جایی که رویکرد شهرداری، رویکرد درآمدزایی است، چنین قوانینی رعایت نمی‏‌شود. محمد سالاری در گفت‌و‌گو با «ایسنا»، افزود: براساس قانون اگر کسی درخت را قطع کند به مراجع قضایی معرفی می‌شود و ضمن اینکه هزینه قطع درخت را می‌دهد، مکلف می‌شود در جایی دیگر درخت بکارد اما چنین روندی را در شهرداری شاهد نبوده‌ایم و به راحتی درختان با هر سن و سالی قطع می‌شوند و جریمه آن پرداخت می‌شود.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه اگر مراحل قضایی این تخلف به طور کامل طی و حتی منجر به حبس تعزیری شود فرد خاطی مدتی از ساخت و ساز عقب می افتد و خسارت می بیند، افزود: باید به نحوی برخورد شود که شهروندان بدانند با قطع درخت متضرر می‌شوند و باید نسبت به حفظ آنها اقدام کنند.

سالاری افزود: در بحث تخریب باغات که اخیرا نمونه‌های زیادی از آن را شاهد بوده‌ایم، باغ‌های شناسنامه‌دار و قدیمی هم تخریب شده‌ است و سوال اینجاست که آیا تاکنون دیده‌ایم یک شهردار خاطی یا مامور خاطی در این زمینه عزل شود؟

وی اظهار امیدواری کرد که شورای شهر چهارم، در این زمینه ورود جدی داشته باشد و شهرداری را مکلف کند با این مساله و شهردارانی که مرتکب این جرم می‏‌شوند برخورد جدی صورت گیرد.