گروه مسکن - مهدیس فرقانی: روز گذشته یکی از گران‌ترین واحدهای مسکونی فروشی در خیابان فرمانیه برای فروش به بازار عرضه شد. این واحد مسکونی سوپر لوکس با توصیف لوکیشن بی‌نظیر، ۳۰۰ متر فلت، ۴ مستر سوئیت مستقل، روف گاردن و مشاعات و لابی مجلل به همراه کلیه امکانات متری ۲۳ میلیون تومان در خیابان مهماندوست برای فروش معرفی شد. از سوی دیگر بررسی‌ها در بازار مسکن شمال تهران نشان می‌دهد که در حال حاضر افزایش تعداد واحدهای مسکونی که قیمت هر متر مربع آنها بیش از ۱۱ میلیون تومان تعیین می‌شود، به‌وضوح قابل رویت است. شواهد نشان می‌دهد که اکثر این دسته از واحدها در خیابان زعفرانیه به بازار فروش عرضه می‌شوند. برای مثال: یک واحد مسکونی سوپرلوکس به متراژ ۲۴۵ متر مربع با کلیه امکانات در برج باغ متری ۱۲ میلیون تومان، آماده فروش اعلام شده است. علاوه براین ۱۲ میلیون تومان به عنوان قیمت هر متر مربع یک واحد ۲۷۰ متری نوساز در خیابان زعفرانیه در نظر گرفته شده است. مالک اظهار کرده است: نقشه و دسترسی عالی و همچنین امکانات کامل جزو امتیازات این واحد محسوب می‌شود. از طرف دیگر ۴ میلیارد تومان (متری ۱۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان) بابت قیمت فروش واحدی ۳۶۰ متری در خیابان زعفرانیه محاسبه شده است. واحد مذکور طبق گفته واسطه فروش، سازه‌ای اصیل است که در ۱۰۰۰ متر مربع زمین ساخته شده است. طبقات بالا از استخر در تراس برخوردار هستند. ۲۰ متر تراس مشرف به ۵۰۰۰ متر باغ و بهره‌مندی از ۳ پارکینگ سندی.

البته عده‌ای تصور می‌کنند که این قیمت‌های پیشنهادی فروش مربوط به واحدهای نوساز است در حالی که ممکن است واحدی که هر متر آن ۱۲ میلیون تومان است، نوساز نباشد.

یک واحد مسکونی به متراژ ۲۰۰ متر و ۱۰۰ متر تراس و ۲ پارکینگ به همراه ۳۴ متر انباری در خیابان زعفرانیه ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان (۱۲ میلیون تومان قیمت هر متر مربع) قیمت‌گذاری شده است. از سوی دیگر متری ۱۲ میلیون تومان قیمت هر متر مربع واحدی ۲۰۰ متری با ۳ مستر و سالن ورزش و شنای فعال در فرعی درجه یک زعفرانیه، تعیین شده است.

قیمت آپارتمان‌های فوق لوکس در تهران