اولین مذاکره برای ساخت مسکن مشارکتی در شهرهای جدید

معاون وزیر راه‌وشهرسازی گفت: کلید مسکن مشارکتی در شهرهای جدید زده شده و به زودی کلنگ‌زنی‌ها به اطلاع عموم می‌رسد. محسن نریمان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا مسکن مشارکتی آغاز شده است، افزود: در راستای برخی پیشنهادهایی که در این زمینه از سوی یکی از شرکت‌های تابعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در رابطه با مسکن مشارکتی ارایه شد، در حال بررسی این پیشنهاد هستیم تا به زودی کار اجرایی ساخت این واحدها آغاز شود. حضور بخش خصوصی در مسکن مشارکتی

وی با اشاره به اینکه در حقیقت پروژه مسکن مشارکتی در شهرهای جدید آغاز و درخواست‌ها ارایه شده است، اظهار کرد: مسکن مشارکتی این گونه است که دولت منابعی مثل زمین دارد و چون ممکن است که اعتباراتی نداشته باشد و تنها دارای امکانات کنترل و نظارت است، بنابراین شرکت‌های خصوصی واجد شرایط در صورت تمایل می‌توانند برای ساخت این واحدها اعلام آمادگی کنند و از طریق سرمایه‌گذاری فنی و مالی در تولید مسکن مشارکتی همکاری داشته باشند.

نریمان ادامه داد: وقتی دولت و بخش خصوصی با هم قرارداد می‌بندند در این قرارداد زمین در اختیار آن شرکت یا سرمایه‌گذار بخش خصوصی قرار می‌گیرد و با همدیگر کار نظارت را انجام می‌دهند و سهم آورده آن سرمایه‌گذار و ما مشخص و محاسبه می‌شود.

معاون وزیر راه‌وشهرسازی اضافه کرد: در آخر این سهم تقسیم می‌شود و ما واحدهای مسکونی خود را به شیوه‌ای که مجمع عمومی تصویب می‌کند، به واجدان شرایط واگذار می‌کنیم.

مسکن مشارکتی برای دهک‌های مختلف

نریمان گفت: ما می‌توانیم در این طرح به دهک‌های دیگر جامعه هم پاسخگو باشیم، چرا که فقط نباید تنها دهک‌های پایین جامعه را دید و باید اقشار متوسط به بالا را هم ببینیم و پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: از نظر ما برنامه مسکن مشارکتی شروع شده و به زودی کلنگ‌زنی‌ها نیز آغاز شده و به اطلاع عموم می‌رسد.