استاندار تهران با اعلام خبر ممنوعیت عضویت فرمانداران در کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: فرمانداران از عضویت در کمیسیون ماده ۱۰۰ که درباره ساخت و سازهای غیرمجاز تصمیم می‌گیرند، ممنوع شدند تا راحت‌تر بتوانند درباره شکایات در این خصوص تصمیم‌گیری کنند. وی گفت: نمی‌شود که فرمانداران هم در کمیسیون ماده ۱۰۰ حکم دهند و هم به شکایت‌ها رسیدگی کنند و این اقدام به نفع مردم و دولت است. سین هاشمی، استاندار تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره آخرین تفاهمات با شهرداری تهران در بخش حریم تصریح کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با شهرداری تهران منعقد شده است، کمیته‌ای فنی ‌مابین دفتر فنی استانداری و اداره کل حریم شهرداری تهران در خصوص موضوع حریم و تعیین تکلیف آن که از واجبات استان است تشکیل شد.

هاشمی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ‌کس نمی‌داند حریم تهران کجا است، افزود: اکثر ساخت و سازهای غیر‌مجاز به دلیل عدم تعیین تکلیف وضعیت حریم در این مناطق صورت می‌گیرد.

او درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوا، اظهار کرد: با بهتر شدن اوضاع اقتصادی کشور و رونق گرفتن آن، اولویت نخست خروج خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل عمومی است که این اقدام در جهت کاهش آلودگی هوا بسیار موثر است.

او با اشاره به اینکه امسال باید حتما استاندارد سوخت به یورو ۴ برسد، افزود: باید اکثر موتورهایی که در شهر تردد می‌کنند به موتورهای برقی تبدیل شوند تا ۶۰ درصد از آلودگی هوا کمتر شود.

او درباره جلسات مشترک با شهرداری و شورای شهر نیز گفت: در آینده نزدیک برای جلسه‌ای مشترک مابین محمد باقر قالیباف، شهردار و احمد مسجد جامعی رییس شورای شهر تهران به ساختمان شورای شهر تهران می‌روم.