با احترام، ضمن تشکر از خبررسانی آن روزنامه وزین در بخش مسکن و مطالبی که با دیدگاه منصفانه و نقد کارشناسی منتشر می‌کنید، سایت ایران فایل مواردی را در پاسخ به مطلبی که در تاریخ سه‌شنبه ۷/۸/۹۲ با تیتر: «سایت‌های مجازی یا بنگاه‌های املاک؟» در صفحه ۷ آن روزنامه منتشر شد، تهیه کرده که درخواست می‌شود طبق قانون مطبوعات در همان صفحه، به چاپ رسانده شود. کارکرد سایت‌ها و نه بنگاه مجازی به عنوان مثال سایت «www.iranfile.ir» این است که فایل‌های مالکان و نه واسطه‌ها را در اختیار کاربران جهت انتخاب قرار می‌دهد. لازم است تاکید شود:

۱- اغلب آگهی‌های روزنامه‌ها متعلق به واسطه‌ها می‌باشد و تماس با آنها در واقع تماس با یک بنگاه املاک است. ۲- مراجعه حضوری به بنگاه‌های املاک این‌گونه است که یک مشاور با توجه به خواسته مشتری چند مورد را در اختیار خریدار یا مستاجر قرار می‌دهد تا ایشان انتخاب نماید و متقاضی برای پیدا کردن حق انتخاب بیشتر باید به بنگاه‌های املاک متفاوت مراجعه کند تا تعداد این حق انتخاب را بیشتر نماید.

صرف نظر از زمان و هزینه سپری شده جهت این مراجعات متعدد، سایت ایران فایل همان فایل‌های مربوط به مالکین که شاید مشاورین به صورت کامل در اختیار خریدار یا مستاجر قرار می‌دهند را روی سایت قرار می‌دهد تا کاربران انتخاب کنند و حتما این خریدار یا مستاجر باید به یک املاک دارای پروانه کسب جهت انجام قرارداد و دریافت کد رهگیری مراجعه کند.

از محاسن استفاده از سایت عبارت است از: ۱- ایجاد محیطی ساده و شفاف برای تمام کسانی که به نوعی دنبال خرید، فروش یا رهن و اجاره مسکن هستند، به طوری که خودشان بتوانند از ملک‌های واقعی انتخاب کنند ۲- امکان ثبت سفارش خرید یا اجاره که به صورت هوشمند هر روز فایل‌های ملکی را بررسی و به کاربر موارد پیدا شده را ایمیل یا اس‌ام‌اس خواهد کرد، ۳- پیشنهاد هوشمند سیستم به طوری که شاید خریدار نداند که با آن بودجه در همان منطقه یا مناطق دیگر ملکی مناسب درخواست او وجود دارد و ۴- اطلاع از قیمت‌های ارائه شده (و نه معامله شده) مالکین همراه با تحلیل آماری قیمت مسکن.

در نهایت: ایده آل این سایت این است که هیچ کاربری برای دیدن آدرس کامل وجهی را به سایت واریز نکند زیرا حتی با پرداختن وجه، باید جهت معامله ملک به آژانس‌ها مراجعه کنند و شرایط مناسب جهت استفاده از سایت این است که کاربران ملک‌های مورد نظر خود را از طریق سایت بیابند و با چاپ کردن فایل‌ها و با مراجعه به بنگاه‌های مستقر در آن منطقه به مورد دلخواه خود دست پیدا کنند.