رییس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه اگر دولت لایحه‌ای برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی به مجلس ارائه کند، از آن حمایت می‌شود، گفت: موافق تفکیک وزارت راه‌وشهرسازی هستم. مهدی هاشمی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که اگر دولت بخواهد در ماه‌های آتی اقدام به تفکیک وزارت راه و شهرسازی کند، حمایت می‌کنید، افزود: باید دید که لایحه‌ای که دولت برای تفکیک وزارت راه‌وشهرسازی پیشنهاد می‌دهد، چیست. هاشمی تاکید کرد: مجلس در خصوص تفکیک وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد و طرحی ندارد؛ بنابراین اگر دولت لایحه‌ای در این خصوص ارائه کند، طبیعتا مجلسی‌ها هم از طرح‌های پیشنهادی دولت حمایت و آن را همراهی خواهند کرد.

رییس کمیسیون عمران مجلس در پاسخ به این سوال که آیا موافق تفکیک و جداسازی وزارت راه و شهرسازی هستید، تاکید کرد: اگر تفکیک و جداسازی به صلاح هر دو وزارتخانه باشد، بله موافق این تفکیک و جداسازی هستیم.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» بحث انتزاع وزارت راه‌وشهرسازی و بازگشت حوزه‌های کاری آن به زمان قبل از ادغام وزارت راه‌وترابری و مسکن‌وشهرسازی در اواخر دولت دهم در مجلس مطرح شد، اما با تشکیل دولت یازدهم، در توافقی نانوشته بین دولت و مجلس، مقرر شد صحبت از انتزاع تا حداقل ۶ ماه مسکوت بماند.