موج دوم عزل و نصب‌ها  در وزارت راه‌وشهرسازی
گروه مسکن: بعد از تغییر سه تن از معاونان وزیر راه‌وشهرسازی طی هفته گذشته، دیروز نوبت به روسای «سازمان ملی زمین‌ومسکن» و «شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل» رسید.
سیدمحمد پژمان شهردار سابق مشهد -که در دوره ۶ساله مدیریت شهری او در این کلانشهر، تبلیغات درباره نحوه کارکردش دست‌کمی از شیوه اطلاع‌رسانی گسترده شهرداری‌ تهران درباره محمدباقر قالیباف نداشت- با پیشنهاد عباس آخوندی و موافقت هیات‌دولت، به ریاست سازمان ملی زمین‌ومسکن منصوب شد.
پژمان روز گذشته در گفت‌وگو با «دنیای‌اقتصاد» در پاسخ به این پرسش که ظاهرا در دولت دهم نیز از طرف وزیر راه‌وشهرسازی پیشنهاد تقبل ریاست این سازمان به وی داده شده بود، اعلام کرد: بنده کارمند رسمی وزارت مسکن وقت و وزارت راه‌وشهرسازی فعلی هستم و در سال‌های ۶۸ تا اواسط دهه۷۰، سمت‌هایی همچون مدیرکلی زمین‌شهری و مدیرکل مسکن‌وشهرسازی دو استان کشور را برعهده داشتم، ضمن اینکه در دوره وزارت آقای آخوندی نیز در وزارتخانه بودم.
پژمان دارای تحصیلات مهندسی عمران و کارشناسی ارشد مدیریت از دانشگاه فردوسی مشهد است.
پژمان همچنین در پاسخ به اینکه تا چه حد به ماموریت سازمان ملی زمین‌ومسکن واقف هستید؟ گفت: برنامه تامین مسکن در دستور کار دولت است، اما شیوه برنامه‌ریزی و اینکه آیا دولت خودش تصدیگری داشته باشد یا به بخش‌خصوصی واگذار کند، باید مطابق برنامه‌های دولت یازدهم و شخص وزیر حرکت کنیم.
درباره ویژگی‌های پژمان گفته می‌شود، پروژه‌های عمرانی تحت نظارت و مسوولیت وی در مشهد، همواره زودتر از موعد یا سرموعد به بهره‌برداری می‌رسید و قول‌هایی که در مقام شهردار ارائه می‌کرد به آن عمل می‌شد.
روز گذشته، محمد رحمتی وزیر سابق راه‌وترابری نیز با حکم آخوندی، به ریاست شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل منصوب شد.
ساخت آزادراه تهران- شمال و احداث انواع بزرگراه و خطوط ریلی برون‌جاده‌ای کشور از جمله وظایف این شرکت محسوب می‌شود.