رییس سازمان مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری، از اختصاص یک‌هزار و ۳۵۰‌میلیارد ریال برای ساخت مسکن در سال‌جاری به این استان خبر داد. به گزارش ایرنا، اصغر مجیدی در نشست با خبرنگاران افزود: این میزان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن اجاره‌ای پنج‌ساله و مسکن تعاونی ۹۹ساله به متقاضیان پرداخت می‌شود.

به‌گفته وی، برای احداث هر واحد مسکونی اجاره‌ای پنج ساله و ۹۹ساله، دولت تا سقف ۱۴۰میلیون ریال و برای آماده‌سازی زمین نیز ۱۰میلیون ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت می‌کند.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی چهارمحال وبختیاری یادآور شد: امسال برای احداث ۲۲هزار واحد مسکونی در استان، زمین آماده‌سازی می‌شود.

مجیدی یادآور شد: هیچ کمبودی از نظر زمین برای احداث واحدهای مسکونی ۹۹ ساله‌ وجود ندارد و ۳۳هکتار نیز هم‌اکنون برای احداث این واحدهای مسکونی در شهرکرد در حال آماده‌سازی و واگذاری به تعاونی‌های مسکونی محله‌ای و صنفی است. رییس سازمان مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: برای احداث مسکن ۹۹‌ساله همچنین ۳۲هکتار زمین در فارسان، ۱۲هکتار در لردگان، ۱۰هکتار در بن و ۱۳۴هکتار در برون اختصاص داده می‌شود.

به گفته وی، در هفته گذشته نیز تحویل اسناد قرارداد واگذاری زمین برای احداث یک‌هزار و ۷۰۰واحد مسکونی به تعاونی‌های مسکن شهرکرد از سوی وزیر مسکن و شهرسازی انجام شد. رییس سازمان مسکن و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: این اسناد در قالب احداث واحدهای مسکونی اجاره‌ای به تعاونی‌های مسکن صنفی و محلی در منطقه منظریه شهرکرد واگذار شد.

به‌گفته وی، بیش از ۱۳۴هکتار زمین در چهارمحال و بختیاری پس‌ از آماده‌سازی برای ایجاد واحدهای مسکونی اجاره‌ای و ۹۹ساله به تعاونی‌های استان واگذار می‌شود.

مجیدی یادآور شد: وزارت مسکن و شهرسازی از محل فروش اوراق مشارکت برای احیای بافت فرسوده چهارمحال و بختیاری یکصد‌میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد و این میزان اعتبار در قالب پروژه‌های تعریف شده جذب خواهد شد. وی افزود: در‌حال‌حاضر ۱۹۰هکتار بافت فرسوده در شهرهای شهرکرد و بروجن مصوب شده است و با احیای اینها بیش از ۱۴هزار واحد مسکونی قابل ساخت و احداث است و دولت برای احیای بافت فرسوده به ساکن این مناطق تسهیلات یارانه‌دار بانکی پرداخت می‌کند. به گفته وی، تاکنون بیش از ۳۰هزار نفر در چهارمحال و بختیاری در تعاونی‌های مسکن برای دریافت زمین اجاره ۹۹ساله ثبت‌نام کرده‌اند که نزدیک به ۲۰ نفر از این تعداد در شهرکرد است. به گزارش ایرنا، در پی واگذاری نخستین اسناد قرارداد زمین برای احداث واحدهای مسکونی ۹۹ساله در منظریه شهرکرد‌، قیمت زمین و مسکن در مرکز چهارمحال و بختیاری دچار رکود شده است.