مدیرکل فوریت‌ها و خدمات اضطراری شهر تهران، با اشاره به آمادگی حوزه خدمات شهری هنگام بارندگی گفت: شهروندان از ریختن زباله به درون جوی‌ها که به بروز آبگرفتگی در سطح شهر منجر می‌شود، خودداری کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، مداحی، با اشاره به اقدامات حوزه خدمات شهری شهرداری‌های مناطق همزمان با آغاز فصول بارندگی در سطح شهر گفت: در این راستا همزمان با فرارسیدن فصل پاییز ضمن شناسایی نقاط آبگیر از سوی حوزه خدمات شهری شهرداری‌های مناطق ۲۲گانه شهر تهران نسبت به رفع مشکلات موجود که احتمال بروز و تشدید آبگرفتگی در مواقع بارندگی را افزایش می‌دهد، اقدام شده است. وی تصریح کرد: در این راستا پس از شناسایی نقاط در معرض آبگرفتگی نسبت به اجرای فعالیت‌های عمرانی و اصلاح پل‌ها، مسیل‌ها و جوی‌ها در سطح مناطق اقدام شده است.

مداحی تاکید کرد: متاسفانه در بارندگی اخیر در مکان‌هایی از محدوده مناطق شمالی شهر تهران شاهد آبگرفتگی در برخی از محدوده‌ها بودیم که دلیل اصلی آن نیز زباله‌هایی بود که توسط کسبه محل و اغذیه فروشی‌ها به جای مخازن ویژه جمع‌آوری زباله در داخل جوی‌های آب ریخته شده و موجب مسدود شدن مسیر حرکت آب و در نتیجه سر ریز شدن آب به سطح خیابان شده بود.

مدیرکل فوریت‌ها و خدمات اضطراری شهر تصریح کرد: در بارندگی اخیر بر خلاف آنچه تصور می‌شد در مناطق جنوبی شهر تهران با مشکل خاصی در زمینه آبگرفتگی مواجه نبودیم و در مقابل در مناطق شمالی شهر به دلیل زباله‌هایی که توسط شهروندان و کسبه محل به داخل جوی‌ها و خیابان‌ها ریخته شده بود، شاهد بروز برخی آبگرفتگی‌ها بودیم.