استاندار خوزستان از عقد قرارداد با ۳۰درصد متقاضیان طرح مسکن مهر در این استان خبر داد. به گزارش ایرنا، دکتر «جعفر حجازی»، در کارگروه مسکن‌استان افزود: تاکنون از ۹۶هزار و ۲۱۴ پرونده، ۱۸هزار و ۶۹۶مورد تایید شده‌است. وی با تاکید بر لزوم شتاب بخشی در بررسی پرونده‌ها اظهار داشت: سهم استان خوزستان از مجموع یک‌میلیون و ۲۰۰هزار مسکن در قالب این طرح در سطح کشور، ۱۲۰هزار واحد است. حجازی گفت: چنانچه مسوولان استان اقدام‌های لازم را در جهت شتاب در عقد قرارداد‌ها انجام ندهند، سهمیه استان به دیگر استان‌ها داده خواهد شد.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی خوزستان در حاشیه این نشست در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با یادآوری عدم تخصیص زمین مورد‌نیاز طرح در شهرستان‌های لالی، شیبان، امیدیه، گتوند، باغملک، ملاثانی، هویزه و حمیدیه گفت: این موضوع در جلسات آتی پیگیری خواهد شد.

«نصرا... دهقانی» زمان تخصیص زمین برای اجرای طرح را پایان مهرماه اعلام کرد و خواستار همکاری هر چه بیشتر دستگاه‌های متولی در این خصوص شد.

وی برشتاب بخشی در راه‌اندازی و ساماندهی تعاونی‌های مسکن مهر تاکید کرد و افزود: تعاونی مسکن لازم است در این زمینه تلاش بیشتری کند و بانک‌های ملی، مسکن، صادرات، ملت، رفاه و تجارت نیز به عنوان بانک‌های عامل در تامین تسهیلات طرح معرفی شده‌اند.