یک شرکت کویتی و یک شرکت مالزیایی برای ورود به طرح‌های سرمایه‌گذاری ساخت مجتمع‌های مسکونی در ایران اعلام آمادگی کرده‌اند. حسن زمانی، رییس کمیته مسکن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جامع‌نیوز با بیان این مطلب اظهار کرد: زمینه ورود سرمایه‌گذاران خارجی در ساخت مجتمع‌های مسکونی کشور فراهم شده است و تا کنون چند کشور خارجی از جمله مالزی و کویت برای حضور در طرح‌های معرفی شده از سوی وزارت مسکن و شهرسازی اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی همچنین گفت: اطلاع‌رسانی وزارت مسکن و شهرسازی در خصوص جذب سرمایه‌گذاران خارجی در طرح‌های معرفی شده باید افزایش یابد تا با معرفی تسهیلات اعطایی به سرمایه‌گذاران زمینه اجرایی شدن آنان سریع‌تر فراهم شود. زمانی ادامه داد: دولت به منظور جذب سرمایه‌گذاران اقدام به واگذاری زمین‌ها به صورت ۹۹ ساله می‌کند، علاوه بر آن تامین برق، آب، گاز و خدمات شهری این شهرک‌ها را نیز بر عهده می‌گیرد.

وی در خصوص نحوه رقابت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای اخذ پروژه‌های مسکونی ابراز کرد: در شرایط یکسان، اولویت با سرمایه‌گذاران داخلی است اما شرایط برای ورود سرمایه‌گذاران خارجی نیز فراهم شده است تا به دلیل گستردگی حجم کار، سرمایه‌گذاران خارجی نیز بتوانند بخشی از این پروژه‌ها را به انجام برسانند.