مدیر انرژی ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از برگزاری همایش مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان تا آخر سال جاری خبر داد. به گزارش ایسنا، مهندس رستگار در سومین جلسه شورای راهبردی مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان افزود: رویکرد اصلی برگزاری همایش مبحث ۱۹ آشنایی مدیران شهرداری با موضوع مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان خواهد بود.

وی در حاشیه این جلسه، در خصوص برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مدیران شهرداری گفت: در این کارگاه آموزش‌هایی برای افزایش اطلاعات و آگاهی مدیران شهرداری در راستای صدور پروانه ساخت، آگاهی و شناخت از مصالح مربوط به مبحث ۱۹ ارائه می‌شود.

رستگار افزود: ۱۰۰‌نفر از کارکنان شهرداری تهران برای آموزش مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان انتخاب شده‌اند و کارگاه‌های آموزشی این تعداد در دو روز برگزار می‌شود که در آخر دوره گواهینامه‌ای به پرسنل شهرداری از طریق شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت

ارائه می‌شود.

مهناز لنکرانی، نماینده شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت نیز در این جلسه گفت: شهرداری نباید به ساختمان‌هایی که مبحث ۱۹ را رعایت نکرده‌اند، پایان کار دهد.

وی افزود: اگر سیستم نظارتی درست کار کند، همه مکلف خواهند شد وظایف خود را به نحو شایسته‌ای انجام دهند.

نادر نجیمی، مدیرکل دفتر تدوین و ترویج وزارت مسکن و شهرسازی نیز از شکل‌گیری شرکت‌های کنترل و بازرسی در سال ۱۳۸۷ خبر داد.

علی اصغر مودت، دبیر کمیسیون عمران شورای شهر تهران نیز در حاشیه این جلسه گفت: آبان ماه سال جاری همایشی پیرامون مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان زیر نظر سازمان مسکن و شهرسازی استان فارس برگزار خواهد شد.

در این جلسه، بخشی از مفاد تفاهم نامه همکاری بین ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت.