در حاشیه برنامه آغاز نوسازی محله شهید خوب بخت در محدوده اتابک که با حضور شهردار تهران برگزار شد، پیرمردی از اهالی محله با قرائت نامه‌ای، ضمن بیان مشکلات محلی ، از شهردار تهران خواست با تمام توان با زمین‌خواران و دلالان مقابله و دست آنان را کوتاه کند. این پیرمرد که جدیدالاسلام نام داشت گفت: اکثر ساکنین محله به‌طور متوسط ۴۰ الی ۵۰سال سابقه سکونت در این منطقه را دارند. این افراد با فقر و فلاکت توانستند، سرپناهی در این محله تهیه کنند، از روزی‌ که کلنگ خرابی به اتابک زده شد، پای دلالان و زمین‌خواران در این منطقه پیدا شد. این افراد با بیان اینکه طرح بزرگراه امام علی(ع) از این مسیر عبور می‌کند و اینجا جزو بافت فرسوده است و در مواقع زلزله محله از بین می‌رود، شایعات زیادی ساختند، مبنی بر اینکه فروش املاک اجباری است، اگر کسی نرفت، آب و برق و گاز و تلفن، جواز کسب هم قطع می‌شود. عده‌ای از ساکنین در همان ابتدا، املاک خود را به قیمت بسیار ارزان فروختند، وقتی رفتند، جاهای دیگر قیمت کردند، دیدند کلاه ‌سرشان رفته و دیگر کار از کار گذشته است و نتوانستند با پولی که از شهرداری دریافت کرده‌اند، خانه‌ای بخرند، مجبور شدند خانه‌ای رهن یا اجاره کنند. عده‌ای هم به حاشیه شهر رفتند.

این پیرمرد ادامه داد: در مرحله دوم، شهرداری مبلغ بسیار ناچیز قیمت‌ها را افزایش داد، این بار بعضی افراد که املاک آنان ارثی بود املاک خود را فروخته، پولش را گرفتند و بین وراث تقسیم کردند و افرادی که در کوچه‌های یک متری یا بن‌بست ساکن بودند، به‌قیمت شهرداری املاک خود را فروختند. عده‌ای از افراد ساکن خیابان‌های ۲۰متری، ۱۰متری و ۶متری و کوچه‌های ماشین رو باقی مانده‌اند که با شرایط موجود حاضر به فروش نیستند، چون جاهای دیگر رفته‌ و قیمت کرده‌اند و متوجه شدند با این پول‌ها قادر به خرید نیستند.

وی از شهردار تهران خواست با قیمت منصفانه، املاک آنها را خریداری کنند تا مردم بتوانند خانه‌ای دیگر خریداری کنند.

جدید‌الاسلام، خطاب به شهردار تهران گفت: از روزی که کلنگ خرابی املاک در اتابک زده شد، امنیت این منطقه به هم خورده که لازم است، نیروی انتظامی در این مورد اقدام مناسبی انجام دهد. وضع بهداشت منطقه به‌هم خورده و این خرابه‌ها از موش و حشرات و دیگر جانوران پر شده است.

این پیرمرد افزود: فردی در همین اتابک املاک مسکونی و تجاری خود را ۱۹۰میلیون تومان فروخت و خریدار با مختصر تغییراتی همان ملک را به ۴۹۰میلیون تومان به شهرداری فروخت. وی گفت: جناب آقای قالیباف در این محله‌ها افرادی با داشتن ۲۰مترمربع زمین، خانه درست کرده‌اند و در داخل آن حدود ۱۷ یا ۱۸ نفر ساکن هستند.

وی از شهردار تهران خواست تا مشکلات آنها را برطرف کند و قالیباف در پایان قول داد در حد توان مشکلات مردم را برطرف خواهد کرد.