رییس سازمان مسکن و شهرسازی فارس از رشد 50درصدی ساخت‌وسازها در این استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس محمدرضا دیهیمی، رییس سازمان مسکن و شهرسازی فارس، در جمع خبرنگاران گفت: ساخت‌وسازها در شیراز بین ۴۰ تا ۴۵درصد و در کل استان تا ۵۰درصد در پنج ماه نخست اول امسال رشد داشته است. وی گفت: این آمار بیانگر خروج از رکود ساخت‌وسازها در این استان است.
وی در خصوص قیمت مسکن در شیراز نیز گفت: شیراز همانند دیگر نقاط کشور هیچ شرایط خاصی ندارد و اعتقاد داریم گرانی مسکن از اقتصاد کشور تبعیت می‌کند.
رییس مسکن و شهرسازی فارس از تدوین طرح جامع مسکن تا پایان سال جاری در این استان خبر داد و گفت: تجربه نشان داده است که رشد اقتصادی، رشد نقدینگی و رشد مسکن همواره با هم هماهنگی داشته‌اند، بنابراین نرخ مسکن هر از مدتی با یک رکود یا یک رشد روبه‌رو است. وی با بیان این‌که بخش مسکن بیشترین نقدینگی مردم را جذب می‌کند، خاطرنشان کرد: بیشترین رشد قیمت مسکن مربوط به عملکرد کسانی است که مسکن را اندوخته سرمایه‌ای و نه به عنوان یک نیاز اصلی زندگی خریداری می‌کنند. دیهیمی افزود: وقتی فلان بانک خصوصی یک هزار میلیارد تومان پول وارد بازار مسکن می‌کند، باید منتظر افزایش قیمت‌ها نیز بود.
وی با تاکید بر ضرورت جهت‌دهی سرمایه‌های مردمی به امور تولیدی به جای مسکن گفت: در سه ماه گذشته قیمت مسکن در شیراز ثابت مانده و حتی در برخی مناطق با مقدار کمی کاهش روبه‌رو بوده است.